شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارلمان جدید پاکستان روز شنبه با ایراد سوگند نمایندگانش، گذار دموکراتیک پنج ساله قدرت در این کشور را که برای نیمی از تاریخش تخت سلطه و نفوذ نظامیان و ارتش بود، تکمیل کرد.

مجلس جدید پاکستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانونگذاران جدید برای ادای سوگند و قسم یاد کردن تحت تدابیر امنیتی شدید وارد ساختمان پارلمان پاکستان در اسلام‌آباد، پایتخت شدند.

خانم "فهمیده میرزا"، رئیس مجمع ملی پاکستان مراسم ایراد سوگند قانونگذاران جدید را در حالی اجرا کرد که این مراسم به صورت زنده از تلویزیون پاکستان پخش می‌شد. جلسه معارفه و سوگند قانونگذاران با پخش سرود ملی و قرائت قرآن آغاز شد.

دبیر مجمع ملی پاکستان در بیانیه اعلام کرد که رئیس جدید پارلمان و معاون وی از طریق برگزاری یک رای مخفی با شرکت قانونگذاران پارلمان روز دوشنبه هفته جاری انتخاب می‌شوند و نواز شریف، نخست‌وزیر منتخب این کشور نیز به صورت رسمی روز چهارشنبه سوگند یاد می‌کند.

حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز به رهبری نواز شریف موفق شد در انتخابات پارلمانی 177 کرسی از 342 کرسی را کسب کند.

نواز شریف 63 ساله قرار است در مراسمی که روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، سوگند یاد کند.

وی که پیشتر دوبار نخست‌وزیر پاکستان بود این بار نیز توانست برای بار سوم این سمت را با پیروزی حزبش از آن خود کند و قدرت در پاکستان را به دست بگیرد.

وی در بازگشت از لاهور به اسلام‌آباد گفت: از خداوند تشکر می‌کنم که به ملت پاکستان این فرصت را داد تا از طریق انتخابات یک دولت جدید برگزیند. این روندی بسیار خوب از گذار صلح‌آمیز دموکراتیک در پاکستان محسوب می‌شود که امروز در حال اتفاق افتادن و روی دادن است. هیچ راهی بهتر از برگزاری انتخابات برای تغییر یک دولت وجود ندارد. من به ملت پاکستان تبریک می‌گویم.

چالش‌های پیش‌روی نخست‌وزیر جدید پاکستان اقتصاد رو به رکود، قطع دائمی برق و مقابله با گروه‌های شبه نظامی است.

کد خبر 216920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز