شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رافع العیساوی استعفای خود را اعلام کرد.

رافع العیساوی، وزیر دارایی عراق و معاون پیشین نخست‌وزیر این کشور با حضور در جمع تظاهر کنندگان استان الانبار این خبر را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، منابع دولتی عراق نیز تایید کردند: رافع العیساوی، وزیر امور دارایی عراق و از مخالفان اصلی نوری المالکی، نخست وزیر این کشور ، از سمت خود استعفا داده‌است.

این در حالی است که برخی منابع در عراق اعلام کردند حکم بازداشت او از سوی دستگاه قضایی عراق صادر شده و العیساوی برای این‌که ثابت کند نیازی به مصونیت قضایی ندارد، استعفا داده‌است.

العیساوی در جمع تظاهر کنندگان عراقی گفت: مصونیت من حمایت مردمی است که اکنون در الانبار از آن برخوردار هستم و نیازی به مصونیت قضایی به عنوان وزیر دارایی ندارم.

برخی مسئولان محلی استان الانبار نیز با اعلام حمایت کامل از العیساوی تاکید کردند،او را به دولت مرکزی تحویل نخواهند داد و در صورت لزوم برای دفاع از دکتر العیساوی دست به اسلحه خواهند برد.

به گزارش ایسنا رافع العیساوی در واقع عامل اصلی آغاز تظاهرات ضد دولتی در عراق است که بیش از سه ماه است که در این کشور آغاز شده.

سه ماه پیش نیروهای دولتی عراق با حمله به دفتر العیساوی و منزلش در بغداد تعدادی از محافظان شخصی او را زندانی کردند و این امر باعث آغاز تظاهرات گسترده علیه نوری‌المالکی در استان‌های شمالی، غربی و مرکزی عراق شد که هنوز نیز ادامه دارد.

کد خبر 203636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز