همشهری آنلاین: در پی تصمیم معترضان عراقی به راهپیمایی به سوی پایتخت این کشور، ارتش و نیروهای امنیتی با محاصره بغداد مانع ورود تظاهرکنندگان به این شهر شدند و حالت فوق العاده در بخش‌هایی از آن به اجرا درآمد.

عراق تظاهرات

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع عراقی اعلام کردند: ارتش و نیروهای مسلح عراق تمامی ورودی‌ها به بغداد، پایتخت این کشور را مسدود کردند و هرگونه آمد و شد به پایتخت عراق به شدت کنترل می‌شود.

بنا بر اعلام منابع امنیتی عراق نیز در منطقه اعظمیه بغداد از پنج شنبه شب ( 26 بهمن) حالت فوق‌العاده اعلام شده و نیروهای امنیتی در این منطقه حضور گسترده دارند.

قرار بود امروز (جمعه) در بغداد نماز جمعه مشترک میان شیعیان و اهل سنت برگزار شود که دولت عراق با اعلام مخالفت خود با این اقدام تاکید کرده بود مانع ورود معترضان از دیگر استان‌های عراق به بغداد خواهد شد.

در همین حال شبکه اسکای نیوز گزارش داد، تظاهرکنندگان در شهر الرمادی که قرار بود نماز جمعه خود را در بغداد برگزار کنند با ممانعت ارتش، نماز را در الرمادی برگزار کردند و اعلام کردند که قصد دارند به سوی بغداد راهپیمایی کنند.

یگان‌هایی از نیروهای امنیتی و ارتش عراق نیز با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین به سوی شهرهای الرمادی و فلوجه واقع در استان الانبار حرکت کرده‌اند تا برای رویارویی با هرگونه حادثه احتمالی آماده باشند.

کد خبر 201477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز