همشهری آنلاین: رهبر جریان صدر عراق بار دیگر فهرست العراقیه و ائتلاف کردستان عراق را به جمع آوری آراء جهت دادن رای عدم اعتماد به نوری المالکی فراخواند.

مقتدا صدر

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، در پی به حد نصاب نرسیدن تعداد امضاهای جمع شده در پارلمان عراق برای دادن رای عدم اعتماد به نوری المالکی، نخست وزیر عراق،‌ مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق بار دیگر در بیانیه‌ای از اعضای فهرست العراقیه و ائتلاف کردستان عراق خواست تا تلاش‌های خود را برای به نتیجه رساندن این مساله به کار گیرند.

 وی در بیانیه خود در اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تغییر موضع خود در خصوص این مساله عنوان داشت: کسانی که نسبت به مساله دادن رای عدم اعتماد به المالکی موضعی ثابت دارند شرکای ما هستند و ما نیز در صورت جمع شدن 124 رای موافق 40 رای دیگر را به آنها می‌افزائیم.

 صدر در ادامه نسبت به پیامدهای ادامه کار حکومت المالکی هشدار داد و گفت: امیدوارم که کشور به مسیری که پایان خوشی ندارد، کشیده نشود چرا که سیاست بی‌رحم است.

 پیشتر جریان صدر، ائتلاف کردستان عراق و فهرست العراقیه نشست‌هایی را با هدف دادن رای عدم اعتماد به نوری المالکی برگزار کردند اما این مساله به دلیل به حد نصاب نرسیدن امضاهای نمایندگان پارلمان عراق و عدم موافقت جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق با امضای این طرح، ناکام ماند.

 در همین حال، فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق هشدار داد که در صورت توقف اقدامات قانونی برای دادن رای عدم اعتماد به المالکی ضمن خارج کردن وزرای خود از دولت کنونی عراق، برای حل بحران سیاسی موجود به سازمان ملل می‌رود.

کد خبر 175039
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز