همشهری انلاین: مقامات پاکستان اعلام کردند هنگام برگزاری انتخابات سراسری، مرز این کشور با افغانستان در روز انتخابات بسته خواهد بود.

pakistan

آن‌ها دلیل این کار را تدابیر امنیتی اعلام کرده‌اند و همچنین گفته‌اند علاوه بر بسته‌شدن مرز این کشور با افغانستان در روز انتخابات، پناهجویان افغان تا سه روز اجازه خروج از محدوده اردوگاه ها را نخواهند داشت.

این تصمیم در نشستی به ریاست فخرالدین ابراهیم ،رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد این تصمیم با هدف برگزاری انتخابات در شرایط مسالمت آمیز اتخاذ شده است.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد تا از ناظران بین‌المللی خواسته شود در جریان سفر به مناطق قبیله‌نشین جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وزیرامورخارجه پاکستان اعلام کرد جامعه بین‌الملل برای اعزام ناظر به این کشور ابراز علاقمندی کرده است.

او افزود این وزارتخانه درخواست‌هایی از جانب اتحادیه‌اروپا، آمریکا و اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا دریافت کرده‌ است و وزارت امورخارجه با همکاری وزارت کشور به علت نگرانی درباره اوضاع امنیتی کشور مجوزهایی را برای تعداد محدودی از ناظران خارجی برای سفر هفت روزه به پاکستان صادر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد به ناظران اجازه سفر به مناطقی که اوضاع امنیتی مناسبی ندارند داده نخواهد شد و آن‌ها اجازه خروج از حوزه های اخذ رای را نخواهند داشت.

مقامات هر استان تجهیزات لازم را در اختیار ناظران قرار خواهند داد و امکانات لازم را برای حمل و نقل و تامین امنیت آنها فراهم خواهند کرد.

در چارچوب تدابیر امنیتی به هنگام برگزاری انتخابات دوربین های مدار بسته در مراکز اخذ رای نصب خواهد شد.

کد خبر 203011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز