گروه بین‌الملل: درحالی‌که پاکستان همچنان در بهت انفجارهای خونین روز پنجشنبه شهر کویته است، شیعیان این کشور به نشانه اعتراض و نداشتن تأمین جانی، از دفن اجساد قربانیان این حملات خودداری کرده‌اند.

انفجار تروریستی - پاکستان

این دو انفجار 150کشته و 150 مجروح برجای گذاشته‌است. لشکر جنگوی از گروه‌های افراطی ضدشیعی در پاکستان مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته‌است. این جدیدترین مورد از کشتار شیعیان در پاکستان و به‌ویژه در شهر شیعه‌نشین کویته است. حمله به اتوبوس حامل زائران شیعه، بمبگذاری در بازار و مدارس و ترور موردی افراد سرشناس سیاسی اجتماعی شیعه در ماه‌های اخیر خبری عادی و روزمره در پاکستان بوده است.

شیعیان پاکستان روز جمعه با برگزاری تجمعی گسترده در کویته نسبت به وضعیت کشتار و نبود تأمین جانی خود و عدم‌حمایت نیروهای نظامی امنیتی از آنها اعتراض کردند. آنها همچنین اعلام کردند که اجساد قربانیان را دفن نمی‌کنند تا دولت واکنشی مناسب به این واقعه خونین نشان دهد. بیشتر تلفات حملات روز پنجشنبه، در انفجار دوم ایجاد شد؛ وقتی پلیس و نمایندگان رسانه‌ها برای بررسی محل انفجار اول که یک سالن بیلیارد بود، به محل هجوم بردند. پیش از وقوع این دو انفجار، 11نفر دیگر در اثر انفجار در یک بازار جان خود را از دست دادند. گروه افراطی لشکر جنگوی پیش از این نیز به شیعیان پاکستان حمله کرده بود. گفته می‌شود که این دو بمبگذاری واکنشی بوده به تیراندازی به یک روحانی سنی در روز چهارشنبه و توقیف یک انبار تسلیحات و مهمات که گفته می‌شود به لشکر جنگوی تعلق داشته است. پاکستان علاوه بر طالبان با گروه‌های افراطی فرقه‌ای مانند لشکر جنگوی نیز روبه‌روست که با انفجار و کشتار قصد ناامن‌کردن این کشور را دارند. لشکر جنگوی از گروه‌های ممنوعه در پاکستان است.

کد خبر 197611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز