همشهری آنلاین: نخست‌وزیر هند گفت که پس از برخوردهای مرگباردر مرز کشمیر، هند دیگر نمی‌تواند به شکل سابق به رابطه با پاکستان ادامه دهد. این در حالی است که پاکستان از کشته شدن یک سرباز دیگر این کشور در کشمیر در تیراندازی سربازان هندی خبر داد.

هند ارتش

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند در سخنرانی خود به مناسبت روز ارتش در هند تاکید کرد: کشته شدن دو سرباز هندی، که به گفته مقامات هند یکی از آنان سر بریده شده است، امری "غیرقابل‌قبول" است.

اظهارات نخست‌وزیر هند پس از آن بیان می‌شود که رئیس ستاد ارتش هند نیز اعلام کرد نیروهای هندی باید آتش طرف پاکستانی را "به تندی" پاسخ دهند.

هند و پاکستان بر کشمیر ادعای ارضی دارند و نزدیک به ٦٠ سال است که این منطقه مورد منازعه بوده است.

خشونت‌های اخیر شدیدترین تنشی است که از سال ٢٠٠٨ و حملات مرگبار سال ٢٠٠٨ در بمبئی، که شبه‌نظامیان مستقر در پاکستان مسئول آن قلمداد شدند، بین دو کشور رخ داده است. هر دو طرف منکر رفتار تحریک‌آمیز هستند.

سینگ قتل سربازان هندی را "اقدامی وحشیانه" خواند.

دهلی نو قصد داشت تسهیلات جدیدی برای ورود شهروندان پاکستانی به هند در نظر بگیرد که با تنش اخیر از این اقدام منصرف شده است.

گفتگوهای صلح پاکستان و هند، که پس از حملات ٢٠٠٨ بمبئی متوقف شده بود، از فوریه سال گذشته از سر گرفته شده است.

اما ارتش پاکستان امروز (چهارشنبه 27 دی) اعلام کرد، سربازان هندی یک سرباز پاکستانی را در منطقه پرمناقشه کشمیر در اواخر روز سه شنبه کشته‌اند.

این پنجمین کشته در دور جدید درگیری‌ها میان هند و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه و دو قدرت هسته‌ای است.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفت: این سرباز پاکستانی در موضعی به نام "کندی" و در جریان شلیک سربازان هندی کشته شد.

کد خبر 198048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز