همشهری آنلاین: دولت هند حکم حبس 35 ساله برای یکی از چهره‌های اصلی سلسله حملات تروریستی در بمبئی را که در مجموع موجب مرگ 175 نفر شد، به اندازه کافی شدید نمی‌داند.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند امروز در دهلی نو گفت: ما امید داشتیم مجازات سنگین تری وضع شود.

آر.کی. سینگ وزیر کشور هند هم گفت همه عوامل این حملات که در پایان سال 2008 صورت گرفت، مستحق اعدام هستند. هند همچنان خواهان استرداد دیوید کلمن هیدلی (David Coleman Headley)، پاکستانی الاصل و تبعه آمریکاست که از جمله جرایمش مهیا کردن محل وقوع جرم برای مهاجمان است.

هیدلی در شیکاگو به 35 سال حبس محکوم شده است. حکم اعدام این شخص 52 ساله در آمریکا به دلیل همکاری اش با دستگاه قضایی تقلیل یافت. آنگونه که دادگاه شیکاگو روز گذشته اعلام کرد، او در مارس 2010 اقرار کرد در همه 12 ماده اتهامی اش مجرم است و "بلافاصله پس از دستگیری" با مقامات همکاری کرد. هیدلی باید دستکم 85 درصد دوران حبس خود را - که حدود 30 سال است - در زندان سپری کند.

10 تروریست در نوامبر 2008 به بمبئی، قطب مالی واقع در غرب هند از جمله به یک هتل مجلل، یک مرکز یهودی و یک ایستگاه قطار حمله کردند. آنها 166 نفر را کشتند. صدها نفر هم در این جریان مجروح شدند. 9 نفر از 10 مهاجم نیز در این درگیری های سه روزه کشته شدند.

اجمل کساب پاکستانی که تنها مهاجم جان به در برده است، در ماه مه 2010 در بمبئی به اعدام محکوم شد. حدود چهار سال پس از این سلسله حملات تروریستی، وی نوامبر سال گذشته میلادی به دار آویخته شد.

کد خبر 198941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز