مقامات پلیس پاکستان اعلام کردند: شمار قربانیان انفجار بمب در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور به 55 کشته افزایش یافت.

شمار قربانیان انفجار در کویته پاکستان به 55 کشته افزایش یافت

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی،مقامات پلیس کویته افزودند: درانفجار تروریستی روز شنبه که در منطقه شیعه نشین ˈکرانیˈ و در نزدیکی یک مدرسه به بوقوع پیوست، در حدود 157 نفر نیز زخمی شدند.

شبکه های خبری پاکستان گزارش دادند : بسیاری از قربانیان این حادثه تروریستی از شیعیان پاکستانی بودند و زنان و کودکان متعددی نیز در میان مجروحین وجود دارند.

مردم شهرکویته خشمگین به خیابان ها آمدند و با محکوم کردن اقدامات ترویستی و ناامنی های موجود در ایالت بلوچستان علیه مقامات دولتی شعار سردادند.معترضیان با آتش زدن لاسیتک خودرو اقدام به مسدود کردن خیابانهای اطراف محل حادثه نمودند.

برخی شبکه های خبری در گزارشهای تایید نشده خود از سوی مقامات رسمی و دولتی تعداد قربانیان این حادثه را بیش از 60 نفر اعلام کردند و گفتند که این انفجار در مراسم شیعیان قوم هزاره بلوچستان صورت گرفته و تمامی قربانیان از میان این افراد هستند.

مقامات بیمارستانی در مراکز درمانی شهر کویته اعلام کردند وضعیت جسمانی بسیاری از زخمی های حادثه مساعد نیست و این احتمال وجود داردکه شمار قربانیان مجددا افزایش یابد.

شبکه های خبری محلی پاکستان اعلام کردند:پلیس و نیروهای امنیتی محل انفجار بمب را تحت کنترل قرار دادند تا از انفجارهای پی در پی احتمالی و آسیب رسیدن به مردم و معترضان جلوگیری کنند.

به گفته شاهدان،این انفجار باعث خسارت به چند خودرو و ساختمانهای اطراف محل حادثه شد.

نیروهای پلیس کویته و نیروهای ارتش پاکستان با حضور در محل حادثه درحال بررسی جوانب این حادثه تروریستی هستند.

اکبر حسین درانی وزیر ایالتی بلوچستان با تایید اینکه زنان و کودکان زیادی در این انفجار کشته و زخمی شده اند به رسانه ها گفت:به بیمارستان های شهرکویته اعلام وضعیت اضطراری کرده ایم.

وزیر ناصرخان پلیس ارشد کویته نیز به شبکه های خبری گفت:انفجار این بمب توسط دستگاه کنترل از راه دور توسط تروریستها در منطقه هزار نشین ( شیعیان کویته ) صورت گرفت.

وی افزود:براساس شواهد موجود و نظر اولیه کارشناسان این بمب درون یک خودروی پارک شده در نزدیکی یک مدرسه و بازار کرانی جاسازی شده بود.

ناصرخان در ادامه تصریح کرد:در این مدرسه کلاس های زبان شبانه دایر است و در زمان انفجار جمعیت زیادی نیز در بازار مشغول خرید بوده اند.

آصف علی زرداری رییس جمهوری و راجا پرویز اشرف نخست وزیر پاکستان در پیامهایی ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی , دستور رسیدگی به وضعیت زخمی های حادثه و ارائه بهترین خدمات پزشکی به حادثه دیدگاه را صادر کردند.

حزب مجلس وحدت مسلمین در اعتراض به انفجار امشب شهر کویته اعتصاب عمومی برای فردا یکشنبه در سراسر ایالت بلوچستان اعلام کرد.

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان بطور گسترده این انفجار تروریستی را محکوم کردند و از دولت و سازمانهای مجری قانون خواستند تا عناصر این اقدام جنایتکارانه را به سرعت بازداشت و به سزای اعمالشان برسانند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.

مناطق و شهرهای مختلف ایالت بلوچستان پاکستان در روزها و ماههای اخیر شاهد حملات متعدد تروریستی و فرقه ای بوده و مقامات امنیتی این ایالت نیز تاکنون به نتیجه مثبتی در بازداشت عناصر و عوامل این حوادث دست نیافته اند.

بمبگذاری در خیابان ˈعلمدارˈ و میدان ˈباچان خانˈ شهر کویته در ماه گذشته دستکم 120 کشته برجای گذاشت که 86 نفر از قربانیان شیعیان بودند.

کد خبر 201676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز