چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیعیان پاکستانی پس از آنکه خواسته های آنها مورد قبول دولت قرار گرفت ، به تحصن خود خاتمه دادند.

pakistan

به گزارش مونیتورینگ اخبارخارجی واحد مرکزی خبر؛ شیعیان پاکستانی پس از اعلام این موافقت، کشته شدگان بمب‌‌گذاری‌های فرقه‌ای اخیر در پاکستان را تدفین و به تظاهرات چهار روزه خود پایان دادند.

دولت پاکستان هم اعلام کرد که یکصد و هفتاد فرد مظنون به دست داشتن در حملات را بازداشت کرده است.

تظاهرکنندگان پاکستانی که در ساختمان محل برگزاری جلسه بین مقامات دولت پاکستان و رهبران شیعه تجمع کرده بودند فریاد «یا حسین» سر دادند.

قمر زمان کایرا وزیر اطلاع رسانی پاکستان که از جلسه با رهبران شیعه پاکستان خارج شده بود به خبرنگاران گفت: «از شب گذشته تا کنون یک عملیات هدفمند ادامه داشته است. چهار نفر از مظنونان که در چندین مورد حمله نقش داشتند، کشته شدند و یکصد و هفتاد نفر هم بازداشت شدند.»

امین شهیدی یکی از رهبران شیعی پاکستان هم که در جلسه حضور داشت گفت: «به همه مطالبات ما پاسخ داده شد. دولت به ما اطمینان داد که کویته اکنون تحت حفاظت قرار دارد و چنین حوادثی تکرار نخواهد شد.»

در شهر کراچی پاکستان هم تظاهراتی برگزار شد که زنان در آن شرکت کردند. زنان شرکت کننده در این تظاهرات شعارهای اسلامی شیعی سر می‌دادند.

نظیرعباس تقوی از روحانیون شیعه در پاکستان گفت: «بعد از گفتگوهای موفق با دولت، ما اعلام می‌کنیم که به تحصن و تظاهرات در سراسر ایالت سند خاتمه می‌دهیم.»

کد خبر 202246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز