یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه سیاسی: راهپیمایی عظیم 22بهمن دیروز همزمان با سی‌و‌چهارمین سالروز پیروزی انقلاب ‌اسلامی ایران از ساعت 9صبح در تهران و همزمان در سراسر ایران باشکوه وصف‌ناپذیری برگزار شد.

22 بهمن

22 بهمن

مردم ایران اسلامی یک‌بار دیگر آمده بودند تا بگویند تا آخر پشت‌ سر ‌ولی زمان خود ایستاده‌اند. دیروز فریادهای « مرگ بر آمریکا» بلند‌تر از همیشه طنین انداز شد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده بودند یک‌بار دیگر ملت ایران در روز 22بهمن با وحدت کلمه و حضور پرشور و معنا دار خود همه مستکبرین ازجمله آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها را مبهوت کرد. از روزهای پیش از 22بهمن نیز دعوت همه گروه‌ها، شخصیت‌ها و تشکل‌های فعال در عرصه‌های گوناگون، خبر از تکرار یک حضور با صلابت می‌داد و دستگاه‌های مختلف نیز تمهیدات لازم را برای آراستن و آماده‌سازی‌ مسیرهای راهپیمایی عظیم 22بهمن در تهران بزرگ اندیشیده بودند و از صبح دیروز همه‌‌چیز برای ثبت یک حماسه دیگر آماده بود.

در تهران اندکی پس از آغاز راهپیمایی، موج خروشان مردم خیابان‌های اطراف میدان آزادی را پرکرد. مردم با پرچم‌های «تا آخر ایستاده‌ایم» در دست حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را فریاد می‌زدند. همچنین برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «من انقلابی‌ام» حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به دولت آمریکا فرمودند من دیپلمات نیستم یک انقلابی‌ام نشان دادند.

از دیگر شعارهای راهپیمایان 22بهمن می‌توان به «بر ملت مسلمان تحریم اثر ندارد»، «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست»، «نه در شعب ابی‌طالب که در بدریم و در خیبر»، «سازش با آمریکا محال است»، «مرگ بر مذاکره کننده، مرگ بر سازشگر» ، «دولت، مجلس اتحدوا اتحدوا» و «دشمن ملت ما تفرقه و نفاق است»- که هشدارهایی بود درخصوص وقایع اخیر مجلس شورای اسلامی- اشاره کرد. مردم زنجان نیز دیروز در راهپیمایی 22بهمن خود فریاد زدند: «آج قالاریخ باش ایمریخ دشمنه / سلیمانی ساتماریخ اهریمنه» یعنی گرسنه می‌مانیم اما در مقابل دشمن سر فرود نمی‌آوریم و سلیمان خود را به اهریمنان نمی‌فروشیم.

همچنین سیداحمد خاتمی که در جمع راهپیمایان 22بهمن تبریز حضور یافته بود با اشاره به بداخلاقی برخی مسئولان در مجلس گفت: تا دیر نشده مسئولان نقش‌آفرین در این قضیه نامه‌ای به رهبری نوشته و از معظم‌له و ملت عذرخواهی کنند. اما در قم عده‌ای از حاضرین با سردادن شعارهایی چون «بصیرت، بصیرت» علیه رئیس مجلس، مانع از سخنرانی لاریجانی در مراسم روز 22بهمن شدند. رئیس مجلس پس از شعارهای این افراد سخنرانی خود را نیمه تمام گذاشت.

خبرگزاری خانه ملت که متعلق به مجلس شورای اسلامی است در این خصوص نوشت: «عده اندکی که مشخص بود از قبل سازماندهی شده بودند، تلاش کردند با برخی شعارها علیه رئیس مجلس مانع سخنرانی لاریجانی در مراسم شوند و در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم ایجاد آشوب کنند.» رئیس‌جمهور هم به عنوان سخنران مراسم تهران در سخنانی با اشاره به‌دستاوردهای 34ساله انقلاب، اظهار داشت: انقلاب یک موجود زنده و بالنده است.

حرکت انقلاب سال 57آغاز شده اما هم در ایران و هم در گستره گیتی ادامه دارد. وی با بیان اینکه ملت ایران از حقوق اساسی خود سرسوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد، افزود: امروز بدبین‌ترین دشمنان ایران اذعان دارند ملت ایران از مستقل‌ترین ملت‌هاست و احدی نمی‌تواند اراده خود را بر ملت ایران تحمیل کند. رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد که همانگونه که رهبری فرمودند، نمی‌شود آمریکا اسلحه بالای سر ملت نگه دارد و بعد انتظار گفت‌وگو داشته باشد و ادامه داد: «شما اسلحه را از سر مردم بردارید، من خودم با شما گفت‌وگو می‌کنم» .

کد خبر 200905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز