همشهری آنلاین: مراسم سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور قشرهای مختلف مردم و شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی در حال برگزاری است.

fajr

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این مراسم همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) با شعارهای الله اکبر هزاران نفر از حاضران و تلاوت آیات قرآن کریم در حال برگزاری است و گروه موزیک درحال اجرای سرودهای حماسی و انقلابی بویژه سرود خمینی ای امام هستند.

قشرهای مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا، نمایندگان اقلیت‌های دینی و شماری از دانش آموزان و فرهنگیان در این مراسم حضور دارند.

در این مراسم که با حضور برخی شخصیت های کشوری بویژه وزیر آموزش و پرورش و استاندار تهران درحال برگزاری است حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی سخنرانی می‌کند.

رژه موتور سواران در سالگرد ورود امام (ره)

همزمان با سالگرد ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن اسلامی در 12بهمن 57، مراسم رژه هزار موتورسوار از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج از فرودگاه بین المللی مهرآباد تا حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رژه موتورسواران گفت: پس از اجرای سرود انقلابی گروه موزیک سپاه، مراسم رژه راس ساعت 9 و 33 دقیقه همزمان با ورود تاریخی حضرت امام به فرودگاه مهرآباد آغاز شد.

سرهنگ بشارتی افزود: در میدان آزادی از موتورسواران با اهدا حلقه های گل استقبال می شود و سپس شرکنندگان در رژه مسیر خود را به طرف حرم مطهر امام راحل ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه بالگردهای ارتش همزمان با آغاز مراسم رژه ، مسیر حرکت حضرت امام (ره) از مهرآباد تا حرم مطهر را گلباران می کنند، گفت: موتورسواران در پایان مراسم رژه برای شرکت در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جمعیت حاضر در حرم مطهر حضرت امام ملحق می‌شوند.

گلباران محل ولادت امام (ره) در خمین

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن محل ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در خمین گلباران شد.

در این مراسم که با حضور مردم و مسولان استان مرکزی برگزار شد ، زنگ انقلاب نیز در بیت قدیمی امام خمینی (ره) در خمین به صدار در آمد.

ارامنه شهر اراک هم با به صدا در آوردن ناقوس کلیسا در سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران آغاز دهه فجر را گرامی داشتند. همچنین در سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور سوت قطارها در استان مر کزی به صدا درآمد.

بزرگداشت 12بهمن با نواختن زنگ کلیسا

ارامنه تهران سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی را گرامی داشتند.

ارامنه تهران در ساعت 9و33 دقیقه صبح امروز - پنج شنبه 12 بهمن - با نواختن زنگ کلیسالحظه ورود تاریخی حضرت امام خمینی به میهن اسلامی را همگام با دیگر هموطنان خود گرامی داشتند.

کد خبر 199625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز