همشهری‌آنلاین: مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن در تهران در ساعت ۹:۳۳ صبح امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

fajr

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امروز 12 بهمن سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن است؛ روزی که با گذشت 34 سال، باز هم نماد میثاق ملت ایران با رهبر آزادی‌خواهشان بود؛ مردم از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در مرقد مطهر امام راحل برای سی‌وچهارمین بار روزی را جشن گرفتند که سرآغاز طلوع اسلام ناب محمدی در میهن اسلامیشان بود.

عقربه‌های ساعت به 9:33 صبح رسید و مراسم یوم‌الله 12 بهمن، با قرائت قرآن کریم و پخش صدای فرود هواپیمای حامل حضرت امام(ره) به یاد سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی با شور و حال وصف‌ناشدنی میان خیل مشتاقان و ارادتمندان به بت‌شکن تاریخ و نواختن سرود «الله‌اکبر خمینی رهبر» و نوای محمد رسول‌الله آغاز شد.

همچنین در این لحظه مسیر حرکت امام راحل در سال 57، توسط بالگردهای نیروهای مسلح از فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی گلباران شد.

*حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد امام راحل و گلزار شهدا

در آستانه‌ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخ ساز امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، خمینی کبیر میزبان فرزند خلفش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود؛ مقام معظم رهبری سحرگاه دیروز وارد حرم مطهر پیر جماران شدند و ضمن قرائت فاتحه، یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا، برای ارواح طیبه شهدا علو درجات مسألت کردند.

*مراسم بزرگداشت 12 بهمن در فرودگاه مهرآباد برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز 12 بهمن از ساعت 9 صبح امروز (پنج‌شنبه) در ترمینال شماره 1 فرودگاه بین‌المللی امام نیز برگزار شد؛ در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، خلبان پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و جمع دیگری از مدیران و مسئولان کشور حضور داشتند.

در این مراسم پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن توسط استاد طوسی قاری بین‌المللی، کلیپی به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) پخش شد؛ سپس به صورت نمادین فرود هواپیمای حامل امام خمینی (ره) توسط اطلاعات پرواز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در ساعت 9:33 اعلام شد.

*آیت‌الله مهدوی‌کنی در مراسم یوم‌الله 12 بهمن در حرم امام(ره) حضور یافت

آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم یوم‌الله 12 بهمن که در حرم مطهر امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، حضور یافت.

ابوترابی: امت اسلام طعم تلخ شکست در نبرد اقتصادی را بر ذائقه استکبار خواهد نشاند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در مراسم بزرگداشت 12 بهمن که در محل ترمینال شماره 1 فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران دعوت الهی را در سال 57 اجابت کرد و در چنین روزی، اجتماع عظیم میلیونی ملت ایران در استقبال از امام، در واقع اجابت دعوت خداوند سبحان بود.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: ملت ایران، رهبر بزرگ خویش را شناخت و او را برگزید و در این راه، ثابت‌قدم ماند و امروز تمام عزت و افتخار ما مرهون همین شناخت و وفاداری است.

نایب رئیس اول مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ورود امام به کشور در سال 57، آغاز طلوع مجدد اسلام و غروب تدریجی استکبار و زوال کفر است، ورود امام(ره) طلوع آزادی و طلوع اقتدار و بیداری امت اسلام و غروب سلطه مزدوران استکبار در دوران اسلام بود و ورود امام طلوع ارزش‌های متعالی اسلام است و پرچمدار این حرکت ملت بزرگ ایران هستند.

وی اضافه کرد: ما امروز در آغاز رویارویی جدید با دنیای استکبار قرار داریم، در چنین روزی ملت ایران کمر استکبار داخلی را شکستند و در دوران دفاع مقدس در برابر جنگ سخت استکبار، با همه قوا به پیروزی رسیدند و امروز استکبار جنگ نرمی را با ایجاد فشار اقتصادی آغاز کرده است ولی ما امروز با همان رویکرد در کنار امام خویش می‌ایستیم و باید با تمسک به اصول حیاتبخش اسلام و استفاده از تمام ظرفیت علمی و تخصصی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، راه را برای رسیدن به قدرت بزرگ اقتصادی هموار کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: باید این افق را با عقلانیت، علم، وحدت و ایستادگی به دست آوریم و باید بدانیم در تقارن دهه فجر با هفته وحدت، همه امت اسلام در سایه تمسک به اسلام و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار و آمریکا، طعم تلخ شکست در عرصه نبرد اقتصادی را بر ذائقه استکبار خواهیم نشاند و خط باصلابت مقاومت اسلامی، راه را بر استکبار جهانی خواهد بست.

*پیوند امام و امت توان مقابله با انقلاب را از همه مستکبران می‌گیرد

همچنین علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن، که در محل ترمینال شماره 1 فرودگاه بین‌المللی مهر‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران متکی به معنویت و خداست و ماه بهمن، ماه بازگشت به نور است.

وی افزود: باید یاد و خاطره امام(ره) را که همواره بر وحدت تاکید داشتند با توجه به تقارن دهه فجر با هفته وحدت گرامی داریم؛ وحدت سبب قوام و پایداری امت ماست و دهه فجر سرآغاز حکومت اسلامی در ایران است؛ انقلاب ما در واقع ادامه نهضت امام حسین (ع) بود و امام خمینی در همین مکان در فرودگاه مهر‌آباد فرود آمد و بی‌نظیر‌ترین استقبال از ایشان توسط امت انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هیچکس به اندازه امام(ره) در احیای شرافت و عزت و احیای احکام اسلام حق ندارد، هویت، شرافت، عزت، پاکدامنی، مقاومت و حرکت در صراط مستقیم دستاورد امام(ره) بود و امام با خودش استقلال، آزادی و عظمت و بندگی خالص خدا را برای ما به ارمغان آورد؛ ایشان راه عظیمی را برای ایران و دنیا ترسیم کرد و امروز من و شما وارث همان انقلابیم و این حکومت یادگار بزرگ آن مرد تاریخ بود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تا زمانی که پیوند بین امام و امت وجود داشته باشد، همه استکبار هم اگر جمع شوند، توان مقابله با انقلاب را ندارند، گفت: تا زمانی که ملت ایران حضور دارند و به انقلاب وفادارند و وحدت پیشه می‌کنند، دشمن ناامید است.

وی ادامه داد: جشن گرفتن دهه فجر، تمام نقشه‌های شوم استکبار علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را برملا می‌کند و دهه فجر تجدید عهد و پیمان با امام، اسلام و انقلاب است.

علی نیکزاد در خاتمه خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد فلسفه دهه فجر و گرامیداشت این روزها، تنها این باشد که ما شاد و مسرور باشیم، بلکه امام عهد و پیمانی با ما بسته است و در این برهه از زمان، رفتار و اعمال ما باید پاکی و پاک‌دستی، مقاوم بودن در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی و ایستادگی و حرکت در صراط مستقیم و خدمت برای انقلاب باشد.

آیت‌الله خاتمی: دهه فجر دهه دفع توطئه‌های دشمن/ تشکیل مجموعه استکباری دشمنان در سوریه

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری که در سی و چهارمین جشن انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) سخنرانی می‌کرد ضمن تقدیر از حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: حضور امروز ما در مرقد امام بزرگوار این معنا را دارد که ما تا زنده‌ایم و تا ابد امام عزیزمان را از خاطر نخواهیم برد.

وی افزود: ما باید دهه فجر را بزرگ بدانیم و این دهه را عید ملی خود تلقی کنیم چرا که دهه فجر دهه حاکمیت و دهه حکومت الله بر سرزمین ایران کهن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکومت دیکتاتوری پهلوی به دنبال دین‌زدایی بود، تصریح کرد:‌ دشمن طی این 34 سال گذشته با ما دشمنی می‌کند و تمام دشمنی‌ها با ایران اسلامی است و می‌خواهند در این منطقه دین حاکم نباشد اما مردم ایران اسلامی تا ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) پرچم دین را در این کشور نگه خواهند داشت.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: نسل دوم و سوم انقلاب بدانند در 57 سال حکومت سیاه پهلوی و قبل از آن حکومت قاجار صاحبان این کشور یعنی مردم ارج و قرب نداشتند، اما دهه فجر کشور را به دست صاحبان اصلیش یعنی مردم برگرداند.

وی همچنین به یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که در خردادماه سال آینده برگزار می‌شود اشاره و تصریح کرد: مردم در طول این 34 سال بیش از 30 بار به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و انشالله در انتخابات آتی نیز حضور گسترده‌ای پای صندوق‌های رأی داشته باشند و سرنوشت خود را رقم بزنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دهه فجر دهه استقلال ایران است و نباید بیگانگان کمترین سلطه‌ای بر کشور اسلامی داشته باشند اما در 57 سال حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر، انگلیسی‌ها بر سرنوشت این کشور دخیل بودند و بعد از کودتای 28 مرداد سال 1332 کشور را به آمریکایی‌ها تحویل دادند.

خاتمی با تأکید بر اینکه دهه فجر دهه نابودی دشمنان ایران است، اظهار داشت: رژیم پهلوی مأموریت اخلاق ستیزی، استقلال‌گریزی و عفت‌ستیزی را داشت و ایران را به جهنمی برای آزادیخواهان تبدیل کرده بود.

وی با اشاره به 19 دیماه سال 56، آن دوران را دور دوم انقلاب دانست و گفت:‌ در آن دوران مردم ولایت‌مدار به امر امام به خیابان‌ها می‌آمدند، اعتصاب می‌کردند و مواضع سیاسی خود را با امام تنظیم می‌کردند که این خود اوج ولایتمداری ملت بود؛ به خاطر دارم 21 فروردین رژیم پهلوی طی اعلامیه‌ای حکومت نظامی اعلام کرد اما امام به ملت گفتند که به خیابان‌ها بریزند و آفرین به مردم ولایتمدار تهران که در لحظه‌های حساس نقش‌آفرینی کردند که البته هدف دشمن از اعلام حکومت نظامی این بود که می‌خواستند کودتا کنند و یک میلیون نفر را به قتل برسانند.

عضو مجلس خبرنگار رهبری بصیرت شناسی، دشمن‌شناسی و به موقع به میدان آمدن را از دستاوردهای دهه فجر دانست و گفت:‌ اگر در سال 57 و دهه فجر که دهه حساسی بود ذره‌ای غفلت می‌شد تمام تلاش‌ها به باد می‌رفت اما مردم زمان‌شناس و موقعیت‌شناس بودند و وارد میدان شدند.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: عنصری که در طول 34 سال انقلاب اسلامی توانسته کشور را از بسیاری از خطرات برهاند عنصر بصیرت بوده که ملت را در فتنه سال 88 به صحنه کشاند و این عنصر همچنان باقی است.

وی ادامه داد: در دهه فجر دشمنان برای اینکه بتوانند حکومت سیاه پهلوی را همچنان بر ایران حاکم کنند ژنرال 4 ستاره آمریکایی را به ایران آوردند اما او نیز نتوانست کاری کند.

وی گفت: دهه فجر دهه ذلت استکبار است و دنیای استکبار برای مستدام ماندن رژیم سیاه پهلوی خیلی هزینه کرد اما ما همینجا به دنیای استکبار می‌گوییم که عبرت بگیرید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به حمله رژیم صهیونیستی به قسمتی از خاک سوریه اشاره و تصریح کرد: در سوریه دقیقاً یک مجموعه استکباری از آمریکا، اسرائیل،‌ انگلیس شکل گرفته و می‌خواهند در سوریه توطئه کنند اما وعده خداوند به مقاومت‌کنندگان این است که مقاومت کنید چرا که رمز مقاومت پیروزی است.

وی در پایان گفت: حضور در همه صحنه‌ها بیمه کننده انقلاب بوده و خواهد بود و حضور با شکوه ملت در 22 بهمن و در انتخابات سال آینده بار دیگر کشور را بیمه خواهد کرد.

*جایگاه جلوس امام خمینی(ره) در بهشت‌ زهرا(س) گلباران شد

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی که از صبح امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم در مرقد مطهر امام خمینی(ره) آغاز شده بود با گلباران جایگاه جلوس امام خمینی(ره) در بهشت‌زهرا(س) ادامه یافت.

در مراسم امروز جمع زیادی از دانش‌آموزان، ورزشکاران، مسئولان کشوری و لشکری و سایر اصناف حضور داشتند.

صفار هرندی: با راهپیمایی 22 بهمن بر دهان مدعیان پایان دوره امام می‌زنیم

محمد‌حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم گل‌افشانی جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرا اظهار داشت: آیا جمع شدن ما در این مکان مسئله‌ای تشریفاتی است و اگر در اینجا جمع نشویم امام از ما گله‌مند خواهد شد یا اینکه ما در اینجا جمع می‌شویم تا همدیگر را ملاقات کنیم؟

وی با بیان اینکه یادآوری روزهای انقلاب چیزی بیشتر از تعارف و تشریف است، افزود: اگر ما برای جایگاه جلوس امام (ره) احترام قائلیم یک حکمت دارد؛ ما نقطه‌هایی را که قدمگاه بزرگان است گرامی می‌داریم و این اماکن را به زیارتگاه تبدیل می‌کنیم؛ اسلام و تشیع همینطور با تذکر‌ها و یادآوری‌ها ماندگار شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برگزاری این مراسم‌ها وسیله ماندگاری است و 1400 سال است که اسلام با همین تذکر‌ها و یادآوری‌ها ماندگار شده است.

صفار هرندی خطاب به حضار توصیه کرد که حتما فرمایش امام (ره) در 12 بهمن ماه را مرور کنند و اظهار داشت: معلوم بود امام روی آن سخنرانی خیلی کار کرده بودند چرا که همه فرمایش ایشان در آن روز مهم و کلیدی بود؛ شاه‌بیت سخنان امام در آن روز این بود که با هم باشید و با هم در خدمت اسلام باشید و ایشان فرمودند که اگر این مسئله را رعایت کنید آینده تضمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در آن زمان کسانی مردم را به وحدت دعوت می‌کردند اما وحدت آنها حول محور اسلام نبود؛ دعوت‌های امام (ره) به وحدت همیشه در کنار تاکید ایشان به مسلمانی مردم بود.

صفار هرندی گفت: بعضی دوستان ما به اشتباه فکر می‌کنند اگر دعوت به وحدت کنند چون ممکن است کسانی به این دعوت بپیوندند، ضرر دارد که اینطور نیست؛ وقتی مسیحیان یا یهودیان هم خودشان را به زیر سایه حکومت دینی ببینند که رستگاری دارد نباید با آن مخالفت کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید با وحدت مخالفت کرد، گفت: وحدت حول محور اسلام نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد؛ وحدتی که حول محور نائب امام عصر باشد ارزشمند است و کسی نمی‌تواند دعوت به وحدت کند و آدرس جای دیگری را بدهد.

عضو مجلس مصلحت نظام با بیان اینکه توطئه‌ دشمنان شکستن رهبری را دنبال می‌کند، گفت: غرب می‌خواست با معرفی کردن برخی افراد به عنوان رهبر سیاسی و نیز معرفی کردن رهبر انقلاب به عنوان رهبر مذهبی حاکمیت دوگانه را دنبال کند.

وی ادامه داد: از اول انقلاب توطئه‌های زیادی داشتیم که آخرین آن فتنه 88 بود که هرچند این فتنه 8 ماه طول کشید ولی با شناخت مردم از سر صحنه حل و فصل شد؛ 9 دی بیشترین شباهت را به اتفاق‌های قبل از انقلاب داشت.

صفار هرندی با بیان اینکه انشاءالله 22 بهمن امسال هم مردم حضور عظیمی خواهند داشت، اضافه کرد: برخی‌ها مدعی هستند که دوره امام و حمایت از نظام دینی و اصولگرایی پایان یافته و برای اینکه بر دهان این افراد بزنیم امسال هم باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم.

*شور و شوقی به رنگ 12 بهمن 57 در هوای بارانی بهمن 92

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم یوم‌الله 12 بهمن و آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی رأس ساعت 9:33 دقیقه صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسئولان لشکری و کشوری در جوار مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این مراسم با برنامه نمادین صدای هواپیما و لحظه‌شماری مردم همراه با بانگ تکبیر مردم و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و آیت‌الله سید احمد خاتمی در این مراسم سخنرانی کرد.

آیت‌الله مهدوی کنی عضو مجلس خبرگان رهبری، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، مرتضی تمدن استاندار تهران و پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از جمله کسانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

حضور پرشور و با نشاط اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان دانشجویان و دانش‌آموزانی که با لباس متحدالشکل و شاخه‌های گل در دست از سراسر کشور در مراسم بزرگداشت 12 بهمن حضور یافته بودند به این مراسم جلوه خاصی بخشیده بود.

پس از پایان مراسم در حرم حضرت امام خمینی(ره)، خیل ارادتمندان به امام و شهدا با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) یاد و خاطره سخنرانی تاریخی امام روح‌الله را در جوار مزار شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشتند.

همچنین عده‌ای از مردم گرداگرد مرتضی تمدن استاندار تهران جمع شده بودند و مشکلات خود را با وی مطرح می‌کردند.

بازار گرفتن عکس‌های یادگاری در محل حضور امام خمینی(ره) در بهشت زهرا بسیار داغ بود به طوریکه بیشتر کسانی که در این مراسم حضور داشتند با رفتن روی سن عکس یادگاری می‌گرفتند.

کد خبر 199663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز