همشهری‌آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مردم امروز نشان دادند که باوجود تمام فشارها پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند گفت: در بحث مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب، فرمایشات رهبری است و تا زمانی که در عمل هیچ حرکت مثبتی از سوی آمریکا مشاهده نشود، ادعای مذاکره فایده‌ای ندارد.

ایسنا نوشت: رامین مهمان‌پرست در حاشیه حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن درباره پیام حضور مردم خاطرنشان کرد: حضور مردم این پیام‌ را دارد که سختی‌ها و فشارها را تحمل می‌کنند، اما از صحنه خارج نمی‌شوند و مسوولان نیز باید بدانند در این شرایط حساس باید وحدت و انسجام ملی را بین‌شان بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: پایبندی به اصول نظام و تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ اتحاد و انسجام، پیروزی‌های بزرگی نصیب ما خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که هدف آمریکایی‌ها از ادعای مذاکره با ایران در شرایط کنونی چیست؟ تصریح کرد: تا زمانی که پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شود، اما در عمل هیچ حرکت مثبتی مشاهده نشود، فایده‌ای ندارد. وقتی آنها ادعای مذاکره می‌کنند، اما در همان زمان تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ما وضع می‌کنند و اتباع ما را در کشورهای مختلف با اتهام زدن گرفتار می‌کنند، اینها نشان‌دهنده آن است که آنها آمادگی مذاکره جدی ندارند.

مهمان‌پرست افزود: اگر آنها واقعا آمادگی مذاکره دارند، باید در عمل و رفتار و همکاری، حسن نیت خود را نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه آنها باید ازدشمنی‌هایی که در حق ملت ما می‌کنند، در عمل دست بردارند، گفت: در همه این مباحث فصل‌الخطاب همه ما، فرمایشات مقام معظم رهبری است که سیاست‌های کلان کشور را ایشان تعیین می‌کنند و در سخنرانی اخیر خود نیز در این باره سخن پایانی را ایشان اعلام کرده‌اند.

فارس نیز نوشت: سخنگوی وزارت خارجه گفت: ممکن است تحریم‌های اخیر موجب فشار اقتصادی باشد اما نمی‌تواند ملت را ازاصول انقلاب منصرف کند.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه حضور مردم در این راهپیمایی را بسیار عالی و مانند همیشه میلیونی ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم امروز نشان دادند که باوجود تمام فشارها پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

وی درباره پیام مردم به مسئولان سه قوه ادامه داد: پیام مردم به مسئولان این بود که قاطعانه وظایف خود را در قبال مردم انجام دهند و به این غرور مردمی پشت گرم باشند.

مهمانپرست در خصوص افزایش فشار تحریم‌ها بر مردم کشورمان تصریح کرد: مردم با این حضور خود نشان دادند ممکن است این تحریم‌ها موجب فشارهای اقتصادی شده باشد اما نمی‌تواند ملت ایران را که برای انقلاب خود بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند، منصرف کند.

کد خبر 200831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز