همشهری‌آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در موضوع بیداری اسلامی، کشورها مدل کشاندن مردم به خیابان‌ها را از ملت ایران و امام خمینی (ره) آموختند، گفت: بیداری اسلامی در اثر نفوذ فرهنگ انقلاب و به برکت خون شهدا به وجود آمد و این موضوع قدرت نرم فرهنگی و نشر معارف اسلامی ایران را می‌رساند.

مهر نوشت: سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در مراسم گرامیداشت یومه الله 22 بهمن در بندرعباس، با اشاره به نقش راهبردی حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت‌های اسلامی جهان گفت: برخی از شخصیت‌های بزرگ جهان و حوادث تاریخی دارای یک رسالت بزرگ یا یک پیام تاریخی هستند و صرفا منحصر به ابعاد مکانی و جغرافیایی محل تولد خود می‌باشند و از نظر زمان در ظرف زمانی محدود متوقف می‌شوند.

وی ادامه داد: شخصیت‌های فوق العاده‌ای و حوادثی در طول تاریخ بشر وجود دارند که فرا مکانی حرکت می‌کنند و فرا زمانی تاثیرگذار هستند. از یک منطقه شروع می‌شوند، اما دامنه و قدرت نفوذ آنها جهانی و پیامدها و بازتاب‌های آنان ابدی است.

امام بزرگوارمان امام خمینی  کبیر و انقلاب اسلامی بزرگ ملت ایران دو پدیده عظیم تاریخی هستند که به فضل و عنایت الهی در ایران بوجود آمده‌اند ولیکن صرفا به این سرزمین خاص تعلق ندارند و حوادث بعد ازخود را می‌سازند و تاریخ منطقه و مسیر تحولات بشری را تغییر می‌دهند و نقطه عطفی می‌شوند در تاریخ تکاملی رشد و بالندگی بشریت و نجات مسلمانان و مستضعفان از دست ظالمان جهانی.

وی در ادامه به عوامل پایداری ملت ایران در برابر مشکلات گوناگون پرداخت و گفت: باور و ایمان حقیقی به اسلام ناب محمدی بعنوان تنها راه نجات و سعادت و اعتقاد به نصرت الهی و وجود رهبری خردمند، شجاع که با تقوا و دوراندیش و دلسوز مردم می‌باشد، باعث پایداری مردم در برابر مشکلات می‌شود.

وی افزود: مردم ایران مردمی عدالت خواه و عدالت طلب هستند و با حضور آگاهانه با اتحاد و انسجام ملی به نظام سیاسی‌شان وفادار هستند.

صفوی در ادامه گفت: بی تردید و با اطمینان می‌توان گفت که این حماسه حضور هوشمند و میلیونی سراسر ایران و شما مردم بندر عباس، ظرفیت پایان ناپذیر و توانمندساز برای مقابله با فشارهای دشمنان است و امروز در استانه سی و پنجمین بهار آزادی حضور پر نشاط و با صلابت شما جوانان، زنان و مردان سلحشور و حافظان قهرمان خلیج همیشه فارس و منطقه حیاتی تنگه هرمز، در راهپیمایی عظیم 22 بهمن، پشتوانه عظیم مردمی نظام اسلامی و جلوه‌ای از قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم‌های وارده به ملت ایران گفت:ملت ایران وفادار به عهد و پیمانی که با خدا و رسولش و با امام شهدا بسته‌اند، هستند و با استعانت از خداوند متعال و با قابلیت انعطاف و انطباق پذیری در مواجهه با شرایط سخت و در موقعیت‌های دشوار اقتصادی و سیاسی و با مدیریت عقلانی و صادقانه و با کفایت و کارامد از گردنه سخت و دشوار جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا عبور خواهد کرد و همچون جنگ تحمیلی شکست و روسیاهی از آن دشمن است.

وی افزود: دشمنان ما تاریخ و فرهنگ و تمدن و شجاعت ایرانیان را خوب می‌شناسند و می‌دانند ملت ایران هیچگاه تسلیم قدرت‌های زورگو نشده است و قدرت‌های بیگانه هرگز نتوانسته و نمی‌توانند ایران را مستعمره خود سازند. سایر کشورهای پیرامون روزی تحت تسلط دیگران بوده‌اند و برخی هنوز وابسته به بیگانگان هستند، اگرچه به ظاهر خودشان را مستقل نشان می‌دهند، ولیکن آمریکائی‌ها یک روز از حمایت آنها دست برمی‌دارند و متلاشی و تجزیه می‌شوند.

وی ادامه داد: نقش و تاثیر راهبردی حضرت امام و انقلاب اسلامی در درون مرزهای ملی ایران محدود نمانده و در آن سوی مرزها، در پیدایش و رشد نهضت‌ها و خیزش ملت‌های اسلامی در مناطق مختلف جهان اسلام تاثیر داشته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه در موضوع بیداری اسلامی، کشورها مدل کشاندن مردم به خیابان‌ها را از ملت ایران و امام خمینی (ره) آموختند تصریح کرد: الگوی به خیابان آمدن مردم را امام (ره) به این کشورهاآموختند تا برای سرنگونی حکام مستبد خود به کار بگیرند.

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی در اثر نفوذ فرهنگ انقلاب و به برکت خون شهدا به وجود آمد و این موضوع قدرت نرم فرهنگی و نشر معارف اسلامی ایران را می‌رساند.

سرلشکرصفوی متذکر شد: حدود یک میلیارد و 650 میلیون مسلمان در سراسر جهان تحت تأثیر قدرت فرهنگی مردم و انقلاب ایران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 200816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز