همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به افزایش استقبال از فیلم‌های فجر سی و یکم گفت: سی‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر یکی از بی‌سابقه‌ترین دوره‌های این جشنواره بوده است.

جشنواره سینمایی

به گزارش فارس، یزدان عشیری گفت: میزان استقبال مردمی و بازدید از سی‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر یکی از بی‌سابقه‌ترین دوره‌های جشنواره فیلم فجر بوده است.

این استقبال از همان لحظات اولیه فروش اینترنتی بلیط‌های جشنواره خود را نشان داد به طوری‌ که میزان پیش‌فروش بلیط‌های این دوره از جشنواره فجر به اندازه تمام فروش‌های جشنواره‌های گذشته است.

وی افزود: بیش از 13 هزار صندلی در سینماهای مردمی فروخته شده است و با گذشت دو روز از جشنواره این استقبال را به وضوح در سینماهای مردمی شاهد هستیم.

یکی از اتفاق‌های خوبی که در خصوص استقبال مردمی از فیلم‌های این دوره از جشنواره اتفاق افتاده که یک نوع رکورد محسوب می‌شود، پیش بینی اکران فوق‌العاده در روز نخست جشنواره در سینما فرهنگ بود.

عشیری ادامه داد: این درحالی است که در روز دوم جشنواره هم چندین فیلم از جمله «هیس...»، «رسوایی» و «حوض نقاشی» و فیلم‌های دیگر با استقبال گسترده مردم روبرو شده و در سینماهای آزادی و فرهنگ برای بعضی از این فیلم‌ها اکران سانس فوق‌العاده در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: استقبال از برج میلاد با اینکه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با یک فیلم مستند آغاز شد، شاهد حضور بیش از 600 هزار تماشاگر در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد بودیم که این گستره از جمعیت برای یک فیلم مستند آْن هم در نخستین اکران جشنواره در برج میلاد بی‌سابقه بوده است.

تا به حال سابقه نداشته جشنواره فیلم فجر با فیلم مستند آغاز به کار کند.

یزدان عشیری افزود: طی دو و سه روز گذشته با بیش از 30 درصد افزایش و رشد تماشاچیروبرو بوده‌ایم تا جایی که در نخستین روز جشنواره که ما گرما و شکوه انبوه جمعیت را شاهد بودیم حس می‌کردیم چند روز از جشنواره گذشته و این تنور گرم شده است.

وی در خصوص علت افزایش بازدید و استقبال نسبت به سال گذشته بیان کرد: بخشی از آن به خاطر فضایی است که در سینمای ایران وجود دارد و اطلاع رسانی خوبی که توسط رسانه‌های مختلف اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب صورت گرفته کمک کرده است تا علاقمندان به سینما با التهاب و اشتیاق بیشتری به سینماها ورود پیدا کنند.

عشیری در رابطه با رشد کیفی فیلم‌ها نسبت به سال گذشته گفت: سینما اساسا در حال طی کردن مسیر رو به رشد است به همین تناسب هم جامعه از سینماگران انتظار بیشتری دارد زیرا انتظارات جامعه هم رشد پیدا می‌کند.

وی افزود: گستردگی شبکه‌های مختلف تلویزیونی، دسترسی مردم به انواع فیلم‌های روز دنیا و رشد دایره توزیع موسسات رسانه‌های تصویری و شبکه نمایش خانگی کمک کرده تا جامعه و خانواده‌ها از سینما انتظارات بیشتری داشته باشند.

عشیری در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر سه روز پر رونق را پشت سر گذاشته است و قطعا برگزاری جشنواره بزرگی در ابعاد این رویداد بزرگ سینمایی در نخستین روزها ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد که با همراهی و همدلی و تفاهم و تعامل تمام دست‌اندرکاران و خانواده بزرگ سینما، منتقدان و نویسندگان این کاستی‌ها رفع می‌شود تا این رویداد طی روزهای آتی باشکوه‌تر از پیش برگزار شود.

 

کد خبر 199944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز