همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.

روزهای بلورین

خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گزارشی به حاشیه‌نگاری از مراسم سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پرداخته است:

** یکی از نکات تعجب‌برانگیز مراسم افتتاحیه، دعوت از نیکی کریمی برای تقدیر از مهری شیرازی بدون برنامه‌ی قبلی بود.

در بخش تقدیر از مهری شیرازی که مریلا زارعی برای تقدیر از او روی سن حاضر شده بود، مجری برنامه از نیکی کریمی هم خواست روی سن بیاید اما او پس از حاضر شدن روی سن با فاصله‌ی کمی از مهری شیرازی و مریلا زارعی ایستاد و پس از تقدیر زارعی از شیرازی، بدون هیچ سخنی سن را ترک کرده و بلافاصله از سالن بیرون رفت. به نظر می‌رسید دعوت از نیکی کریمی روی سن بدون برنامه‌ی قبلی انجام شده بود.

** از نکات قابل توجه این مراسم، پیش رفتن آن طبق زمان‌بندی مشخص بود که بعضی از اصحاب رسانه از این زمان‌بندی دقیق تعجب کرده بودند! برگزارکنندگان جشنواره توانستند مراسم افتتاحیه را رأس ساعت 19:30 آغاز کرده و قبل از ساعت 22 به پایان ببرند.

** فرشته طائرپور پس از آن‌ که برای دریافت سیمرغ بلورین خود برای طراحی پوستر فیلم «آینه‌های روبه‌رو» روی سن آمد، جایزه‌اش را به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران تقدیم کرد. او بلافاصله پس از این اقدامش توضیح داد که این جایزه نه به خاطر خدمات قالیباف به شهر تهران به او تقدیم می‌شود بلکه بیشتر به دلیل کم‌توجهی و سهم ناچیز سینمای ایران از تابلوهای تبلیغاتی شهری است؛ آن هم در شرایطی که سینمای ایران باید عوارض پرداخت کند.

** در بخشی از مراسم افتتاحیه از مسعود بهنام، صداگذار فقید سینمای ایران که جمعه شب هفته‌ی گذشته درگذشته بود، یاد شد. در این بخش، کلیپی به یاد زنده‌یاد بهنام پخش شد که در آن او پس از دریافت یکی از جوایزش در جشنواره فجر سخن می‌گفت. در ادامه‌ی این بخش نیز کلیپ زیبایی از درگذشتگان سینمای ایران در سال‌های قبل به نمایش درآمد.

** حاشیه‌ی جالب دیگر مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هنگام تقدیر از جمشید مشایخی رخ داد. در این بخش پس از آن‌ که جمشید مشایخی روی سن حاضر شد، محمد سلوکی از عکاسان خواست که وقتی این بازیگر پیشکسوت و دوست‌داشتنی سینمای ایران را می‌بوسد، از او عکس بگیرند تا این صحنه برایش به یادگار باقی بماند.

** گرچه مسئولان مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تمام تلاش خود را به کار برده بودند تا هیچ حاشیه‌ی منفی در این مراسم وجود نداشته باشد، اما گویا روابط عمومی تالار وحدت مشکلاتی را برای عکاسان حاضر در مراسم به وجود آورد.

مسئولان سالن پس از گذشت چند دقیقه از حاضر شدن عکاسان در جایگاه مخصوص به خود در بالکن به بهانه‌ی پر شدن جایگاه، اجازه‌ی حضور سایر عکاسان در این بخش را ندادند.

هم‌چنین تعدادی از عکاسان به دلیل عدم همکاری مسئولان درهای سالن، در ابتدا نتوانسته بودند پس از پر شدن جایگاه مخصوص، در سالن اصلی حضور پیدا کنند و همین موضوع استرس زیادی را برای آن‌ها به وجود آورد اما این مشکل پس از دقایقی با همکاری و تلاش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر حل شد.

** در 10 دقیقه ابتدایی مراسم افتتاحیه، با توجه به ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) بخش‌های کوتاهی از مستند «نغمه‌های محمدی» که در بخش مسابقه سینماحقیقت جشنواره حاضر بود، پخش شد. این اقدام غیرمنتظره باعث شد سازندگان این مستند که در ردیف‌های انتهایی سالن نشسته بودند، به شدت ذوق‌زده شده و احتمالا این اتفاق برایشان به اندازه‌ی یک سیمرغ بلورین می‌ارزید.

** علاوه بر مهمانان، سینماگران و مدیران مختلفی که از ابتدای مراسم در تالار وحدت حضور داشتند، حضور سید علیرضا سجادپور، معاون مستعفی سازمان سینمایی در ردیف اول و در میان مدیران سازمان سینمایی جالب توجه بود.

** دکور سنتی مراسم افتتاحیه که شبیه بخشی از کاخ گلستان طراحی شده بود، یکی از ویژگی‌های شاخص برنامه امشب به شمار می‌آمد که برخلاف دکور مدرن سال قبل، هیچ مشکلی را برای مهمانانی که روی سن حاضر می‌شدند، به وجود نیاورد. گفته می‌شود، ملک‌جهان خزاعی طراحی این دکور را انجام داده است

کد خبر 199634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز