همشهری آنلاین: مدیر بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جوایز نفیس 45 نهاد دولتی و غیر دولتی شرکت کننده در این بخش، دوشنبه 30 بهمن 91 به سینماگران برگزیده کشور اهدا خواهد شد.

جشنواره سینمایی

به گزارش ایسنا، سعید الهی با اعلام این خبر افزود: در مراسم اختتامیه بخش"تجلی اراده ملی" که همزمان با شب سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) با حضور هنرمندان و مقامات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود، جوایز این بخش به صاحبان آثار شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: جوایز نقدی بسیاری از سازمان‌ها و نهادها، پیش از این در اختیار ستاد برگزاری جشنواره قرار گرفته و تا روز مراسم اختتامیه سایر جوایز و لوح‌های تقدیر و تندیس‌های مورد نظر سازمان‌ها برای برگزیدگان بخش "تجلی اراده ملی" تامین خواهد شد.

وی خبر داد: حدود سه میلیارد ریال جایزه در بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اهدا خواهد شد.

سعید الهی یادآور شد: طی برنامه ریزی‌های بعمل آمده حجم شرکت کنندگان این بخش در جشنواره سی و یکم و به تعبیری استقبال نهادها و سازمان ها در این رویداد معتبر هنری کشور دقیقاً با افزایش 140 درصدی نسبت به جشنواره سی ام روبرو بوده است.

وی اضافه کرد: به همین منظور تلاش شده تا بیانیه‌ها و گزارش تصویری مراسم اختتامیه در یک شماره مضاعف از نشریات روزانه جمع آوری و منتشر شود و سپس در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

مدیر بخش "تجلی اراده ملی" جشنواره فیلم فجر همچنین خاطر نشان ساخت: امسال این بخش با حضور 183 داور از مجموع نهادهای شرکت کننده و حضور آنان در برج میلاد، زمینه ساز بستری مناسب برای تعامل میان دستگاه های دولتی و غیر دولتی با سینماگران گردید.

وی گفت: بی تردید در صورت استمرار فعالیت این بخش در طول سال، سینمای ایران از این ارتباط دوسویه در بخش تولیدات در سال آتی به نحو مطلوب و موثری بهره‌مند خواهد شد.

ضمن اینکه تعیین برگزیدگان سینمایی و به نوعی ارائه برخی شاخص ها از سوی تشکل های دانشجویی و فرهنگی، کمک بسیار بالایی از لحاظ فکری به جامعه سینمایی و مدیران مربوطه محسوب خواهد شد.

سعید الهی در پایان اظهار داشت: تجلی اراده ملی مفهومی است که می بایست برای حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین در کنار هر رویداد مهم فرهنگی قرار گرفته و امکان مشارکت همه نهادها و سازمان ها را فراهم نماید.

 

کد خبر 201606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز