سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

وقتی نام «حوض نقاشی» به‌عنوان یکی از برندگان سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم اعلام شد، نه مازیار میری در سالن بود نه منوچهر محمدی و نه هیچ کدام از گروه سازنده این فیلم.

سینما - فیلم حوض نقاشی

ظاهراً دلگیری سازندگان حوض نقاشی باعث شده بود قید حضور در مراسم اختتامیه را بزنند. آمار سه روز سینماهای مردمی از صدرنشینی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» حکایت داشت اما در روزهای بعد این حوض نقاشی بود که جای هیس را گرفت و با فاصله‌ای اندک به صدر جدول بهترین فیلم از نگاه مردم رفت.

فیلم حوض نقاشی تا روز آخر جشنواره هم رتبه اول انتخاب‌های مردمی را حفظ کرد ولی در آخرین ساعات برگزاری اختتامیه، برگزارکنندگان جشنواره تصمیم گرفتند به خاطر فاصله اندک فیلم هیس... با حوض نقاشی، فیلم درخشنده را هم در سیمرغ مردمی با فیلم‌ مازیار میری شریک کنند. به این ترتیب امسال به دو فیلم سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم اهدا شد. دبیر جشنواره درباره این اتفاق بااشاره‌به مسبوق به سابقه بودن اهدای سیمرغ مردمی به دو فیلم اعلام کرد که واقعا فاصله حوض‌نقاشی و هیس... اندک بوده است.

بدنیست به یاد بیاوریم که سال گذشته هم «برف روی کاج‌ها» که سیمرغ مردمی را گرفت با «بوسیدن روی ماه» که در رتبه دوم قرار داشت خیلی فاصله نداشت ولی جایزه به فیلمی داده شد که به لحاظ آماری مردم بیشتر به آن رای داده بودند. در این میان اظهار نظر مسعود ده‌نمکی هم جالب بود که وقتی «رسوایی» در جدول پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها قرار گرفت مناسبات محاسبه آرای مردمی را غیردمکراتیک خواند.

کد خبر 201075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز