همشهری آنلاین: نمایش "باغ آلبالو" به کارگردانی حسن معجونی که قرار است نیمه اول سال 92 در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رود، فرصتی است تا هما روستا پس از 13 سال در مقام بازیگر به صحنه تئاتر بازگردد.

بازیگر سینما

به گزارش مهر، هما روستا بازیگر شناخته‌شده عرصه سینما و تئاتر ایران است که تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده هنرهای دراماتیک بخارست در رومانی انجام داده است.

وی در عرصه بازیگری سینما در فیلم‌های "گزارش یک قتل" محمدعلی نجفی، "پرنده کوچک خوشبختی" پوران درخشنده، "تمام وسوسه‌های زمین" زنده‌یاد حمید سمندریان، "مسافران" بهرام بیضایی و "از کرخه تا راین" ابراهیم حاتمی‌کیا به ایفای نقش پرداخته است.

این بازیگر مطرح عرصه تئاتر با نمایش‌هایی چون "مرغ دریایی" پری صابری، "مرده‌های بی‌کفن و دفن"، "ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی" و "بازی استریندبرگ" به کارگردانی زنده‌یاد حمید سمندریان هم به صحنه رفته است.

هما روستا در مقام کارگردان نیز نمایش‌هایی چون "زمستان"، "سانتاکروز" و "آنتیگونه در نیویورک" را به صحنه برده است.

وی پیش از این قصد داشت نمایش "آناکارنینا" نوشته محمد چرمشیر را بر اساس رمانی به همین نام از لئو تولستوی در سال جاری به صحنه ببرد که اجرای این نمایش به زمانی دیگر موکول شد.

آخرین تجربه حضور هما روستا بر صحنه تئاتر با نمایش "بازی استریندبرگ" به کارگردانی زنده‌یاد حمید سمندریان در سال 78 بود ولی حالا او می‌خواهد بعد از 13 سال دوری از عرصه بازیگری تئاتر با نمایش "باغ آلبالو" به صحنه تئاتر بازمی‌گردد.

حسن معجونی درباره گروه بازیگری نمایش "باغ آلبالو" و وضعیت تمرینات این اثر نمایشی گفت: تمرینات نمایش "باغ آلبالو" را آغاز کرده‌ایم و در این اثر هما روستا، رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، داریوش موفق، هوتن شکیبا، مهدی کوشکی و چند هنرمند دیگر از اعضای گروه تئاتر لیو نیز حضور خواهند داشت.

وی درباره احتمال بازنویسی نمایشنامه "باغ آلبالو" نوشته آنتوان چخوف یادآور شد: این نمایشنامه را بازنویسی می‌کنیم و این کار توسط تیمی مشکل از امیررضا کوهستانی، مهدی کوشکی و بنده انجام می‌شود. این اثر متفاوت‌تر از اثر چخوف خواهد بود.

سرپرست گروه تئاتر "لیو" درباره زمان و مکان اجرای نمایش "باغ آلبالو" گفت: قرار است این اثر نمایشی را نیمه اول سال آینده در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببریم.

 

 

کد خبر 198288

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز