چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

تالار مولوی به‌دلیل بدهی معاونت هنری که طی دو سال گذشته هنوز به دانشگاه تهران پرداخت نشده است، در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور ندارد.

تالار مولوی

در ایام برگزاری دوره‌های بیست‌ونهم و سی‌ام جشنواره تئاتر فجر، پرداخت‌نشدن بدهی معاونت هنری به دانشگاه تهران باعث بروز مشکلاتی در میزبانی تالار مولوی از آثار حاضر در این دوره‌ها شد. در هر کدام از دوره‌های مذکور رایزنی با مدیران مربوطه در دانشگاه تهران باعث شد تا تالار مولوی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سالن‌های تئاتری، میزبانی جشنواره را عهده‌دار شود.

در دوره سی‌ام وضع تالار مولوی حتی به جایی رسید که سعید اسدی از مدیریت این مجموعه تئاتری انصراف داد اما بعد از مدتی با پذیرفته نشدن استعفا به فعالیت خود ادامه داد. از چندی پیش و درراستای میزبانی آثار سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بازهم زمزمه‌های کناره‌گیری تالار مولوی از میزبانی جشنواره مطرح شد.

طی رایزنی‌های صورت گرفته در چند روز گذشته جعفر گل‌محمدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به‌دلیل پرداخت‌نشدن بدهی مربوطه از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور تالار مولوی به‌عنوان یکی از سالن‌های میزبان آثار سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف داد و بی‌توجهی به مشکل موجود باعث شد که تالار مولوی به‌عنوان یکی از بهترین سالن‌های تئاتری کشور که در ایام برگزاری جشنواره تئاتر فجر نقش مهمی در میزبانی آثار این جشنواره بر‌عهده داشت از گردونه فعالیت جشنواره سی‌ویکم کنار رود.

بدهی معاونت هنری به دانشگاه تهران که مبلغی حدود 100میلیون تومان است طی دو سال اخیر بارها این وضع بحرانی را برای حضور تالار مولوی در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر فجر ایجاد کرد اما این‌بار و در جشنواره سی‌ویکم این مسئله به حذف تالار مولوی منجر شده است.

تالار مولوی به‌عنوان پایگاه تئاتر دانشجویی کشور و یکی از خاطره‌انگیز‌ترین سالن‌های نمایشی برای اهالی تئاتر، امسال در جشنواره حضور ندارد تا دوستداران تئاتر از لذت تماشای نمایش در این سالن تئاتری محروم باشند. نبود تالار مولوی به‌عنوان یکی از سالن‌‎های میزبان جشنواره می‌تواند در برنامه‌ریزی و اجرای آثار نمایشی مشکلات بسیاری ایجاد کند.‌ بی‌توجهی و بی برنامگی در مدیران و تصمیم‌گیرندگان تئاتری باعث می‌شود که امور و اقدامات مهمی که باید در طول سال به آنها رسیدگی شود در چند روز باقیمانده به یک رویداد مهم ملی، مورد توجه قرار گیرد و در نهایت، سرانجام خوب و قابل‌قبولی نیز نداشته باشد.

کد خبر 198020

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز