چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

علی آقامحمدی*: حرکت اخیر ایران در روز ملی فناوری هسته‌ای اتمام حجتی بود برای غرب و شورای امنیت که جمهوری اسلامی در مقابل اعمال فشارها نه‌تنها که پا پس نمی‌کشد بلکه مقاومت خود را برای پیشبرد اهداف ملی خود تقویت می‌کند.

اقتدار هسته‌ای ایران در نایل شدن به مرحله غنی‌سازی صنعتی به شورای امنیت نشان داد که لازم است در تصمیمات خودشان تجدید نظر کنند و به‌نظر می‌رسد با این اتفاقات باید منتظر مذاکرات بدون پیش‌شرط غربی‌ها باشیم.

اما قدرمسلم باید آگاه باشیم آنچه که امروز بدان رسیده‌ایم به‌معنای پایان راه نیست بلکه آغاز حضور در مسیری است که همچون گذشته تدبیر و درایت وافی می‌طلبد.

اگر تا پیش از آن غربی‌ها بدون توجه به مذاکرات انجام شده ناشیانه به سمت صدور قطعنامه منحرف شدند اما تماس مجدد خاویر سولانا با لاریجانی پس از صدور قطعنامه 1747 برای نشستن در پای میز مذاکره و ادامه مذاکرات، نشان می‌دهد فرصت تفاهم غرب با ایران فراهم آمده است.

اگرچه از نظر ما انجام مذاکره صرف، مدنظر نیست که پس از آن هم لطف رسانه‌های غربی شامل حال اروپائیان شود که مذاکره‌ای انجام شد. سیاست ایران، سیاست تنش‌زدایی است و از نظر ما راه مذاکره و تفاهم باز است اما مذاکره‌ای که بدون پیش‌شرط شکل بگیرد و به نتیجه منتهی شود.

*عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

کد خبر 19400

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز