پرویز داودی معاون رئیس جمهور اعلام کرد: ایران به زودی وارد طرح استفاده صنعتی از انرژی هسته‌ای خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور که صبح روز سه شنبه27 فوریه(8 اسفند) در نخستین همایش استانداردسازی رفتار پلیس در محل سالن کوثر ستاد کل ناجا سخن می گفت، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برخاسته از جامعه‌ای مبتکر و با استعداد است، گفت: شروع و ادامه حرکتهای علمی در جامعه به واسطه امنیتی است که نیروی انتظامی آن را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر ضرورت استانداردسازی در رفتار پلیس خاطرنشان کرد: آبرو و رازهای مردم در اختیار پلیس است و بی امانتی در این راه موجب مشکلاتی در جامعه خواهد شد،که البته در پلیس کشور استانداردهای رعایت نظم، ضوابط، دقت و اقتدار وجود دارد.

داودی، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و دقت را در کارایی بیشتر نیروی انتظامی بسیار موثر عنوان کرد و افزود: دولت نهم با همه توان، پشتیبان حرکتهای منطقی و عدالتخواهانه پلیس است.

معاون اول رئیس جمهور بخش دیگر سخنان خود را به موضوع توانمندی کشورمان در بخش فناوری هسته‌ای اختصاص داد و با اشاره به این که ایران اکنون جزو 7 کشور هسته‌ای جهان است‌، افزود: کشورهای بزرگ مجبورند با ایران به عنوان کشوری که پیگیر اهداف هسته‌ای خود است، مذاکره کنند. ما تا پیش از 22 بهمن سال گذشته به غنای سه و نیم دهم درصد سوخت هسته‌ای دست یافتیم و در 22 بهمن امسال آن را تثبیت کردیم و به زودی وارد طرح استفاده صنعتی از انرژی هسته‌ای خواهیم شد.

داودی، تلاش دشمنان برای مقابله با ایران را بی ثمر خواند و تاکید کرد که فشارهای روانی کنونی به ایران نیز منجر به شکست خواهد شد و امریکا در راه مقابله با ایران علاوه بر ملت‌ و پشتوانه های داخلی، همسایگان خود را که زمانی حیاط خلوتش بودند نیز از دست داده است.

وی با یادآوری این که در انرژی هسته‌ای به دنبال سلاح و بمب نبوده بلکه در پی نهادینه سازی دانش و تفکر هسته‌ای در ایران هستیم، گفت: صدور قطعنامه اعمال تحریم علیه ایران، تاثیری نداشته است و در راه ممانعت از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای هیچ حرکتی موثر نخواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور در پایان یادآور شد: علاوه بر دستیابی کشورمان به دانش غنی سازی اورانیوم، دانشمندان ایرانی در دانش سلولهای بنیادی، همانند سازی، درمان بیماریهای ایدز و ام اس، ساخت پوست مصنوعی و داروی هپاتیت در دنیا کم رقیب هستند.

کد خبر 16721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز