چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز چهارشنبه 29 فروردین در جمع مردم "مُهر" گفت: ملت ایران اهل گفتگو، قانون، منطق و علاقه‌مند به رابطه دوستانه با همه دنیاست.

به گزارش ایرنا ، "محمود احمدی نژاد" در بیست و هفتمین سفر استانی خود در جمع مردم شهر مُهر در ورزشگاه انقلاب این شهر افزود: امروز ملت‌ ایران با اکثریت قاطع ملت‌ها و دولت‌ها رابطه دوستانه و با صفا دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره ‌به ‌اینکه باید دنیا بداند که ایران در دفاع از حقوق خود متحد و یکپارچه و با همه قدرت ایستاده‌است، تأکید کرد: ملت بزرگ ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای سرسوزنی از حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد.

احمدی نژاد گفت: کشورهای دنیا باید بدانند که خواسته این ملت استفاده کامل از همه ظرفیتهای انرژی هسته‌ای در زمینه صنعت، کشاورزی، پزشکی و نیرو است و ملت ایران یکپارچه و متحد در همه صحنه‌ها با فریاد بلند بر این حق مسلم پافشاری می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای با اندیشه‌ها، آرمان‌ها و ویژگی‌های ملت ما مخالف هستند و امروز کسانی که مدعی همه ارزشها بودند با بی‌منطقی هر چه تمامتر و قلدری و قانون- شکنی می‌خواهند، جلو بهره‌مندی ملت ایران را از دستاوردهای جوانان این ملت سد کنند.

 رئیس‌جمهور خطاب به قدرت‌های زورگو اظهارداشت: امروز بهترین راه برای شما بازگشت به ارزش‌های الهی، تسلیم شدن در برابر حقیقت و حق و عذرخواهی از ملت‌ها و دست برداشتن از زورگویی‌است و این راه که شما می‌روید به انحطاط و سقوط ختم می‌شود.

 احمدی‌نژاد بیان کرد: عصبانیت امروز قدرت‌های زورگو از پیشرفت ملت‌ها نشانگر انحطاط آنها از مسیر انبیای الهی و فرورفتن در خودخواهی و خودپرستی است که همه لذت‌ها و نعمت‌ها را برای خود می‌خواهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران امروز پیام‌آور خداپرستی و معنویت، اخلاق و علم برای همه انسان‌هاست، افزود: پیام ملت ما به بشریت امروز این است که اگر علم، قدرت و فن در خدمت صفا و صداقت و راستی و خدمت به مردم قرار نگیرد در جهت انحطاط و نابودی تمدن‌ها خواهد بود و اگر در این مسیر قرار گیرد، کارساز و کارگشا خواهد بود.

احمدی‌نژاد افزود: اگر پیام هدایت ملت ایران را که ‌زبان گویای همه انسان‌های آزاد جهان است نپذیرید و تسلیم حق نشوید، دست قدرت ملت‌ها شما را از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید.

رئیس‌جمهور با بیان این که مشکلات امروز بشر به تمدن‌های مادی باز می‌گردد که از توجه به ارزش‌های الهی رویگردان شده و با خدا، معنویت و اخلاق بیگانه هستند، گفت: آنچه مایه ماندگاری تمدن‌هاست ارزش‌های معنوی و میزان توجه و تمرکز آن تمدن‌ها بر این ارزش‌ها و خداپرستی است.

وی با اشاره به این که مردم متدین و تلاشگر مهر وارث یکی از تمدن‌های کهن ایران زمین هستند، افزود: مهر نقش مهمی در کمال و رشد بشری داشته‌است و سابقه مهر نشان از فرهنگ و مدنیت ایران قبل و بعد از حاکمیت اسلام عزیز است.

احمدی‌نژاد در خصوص اقدامات دولت برای رسیدگی و عمران و آبادانی مُهر نیز گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از طریق مختلف و از جمله ارایه تسهیلات ارزان قیمت به جوانان یکی از این اقدامات است.

وی با اشاره به این که سهم جوانان مُهر از این تسهیلات ‪ ۴۰۰‬میلیارد ریال است، افزود: دولت در جلسه استانی خود تصمیمات مهمی برای همه استان و از جمله مُهر خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور اعتبار لازم برای تجهیز کامل بیمارستان شهر مهر و جاده مهر به اخند، ایجاد یک منطقه گردشگری در مُهر، اقدام برای کنترل سیلاب، اعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری، گارزسانی به بخش‌های اطراف مُهر ،ایجاد یک واحد دانشگاهی و دو مجمتع مجهز ورزشی برای دختران و پسران مُهر را از جمله دیگر برنامه دولت برای عمران این شهر ذکر کرد.

مُهر ‬در ‪ ۵۰۰‬کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

کد خبر 19940

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز