چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور با انتقاد از برخی که نسبت به اختصاص منابع بانکی به جوانان اعتراض می‌کنند، گفت:

یک عده خاصی بخش زیادی از منابع بانکی را در اختیار می‌گیرند. ما تنها 10 هزار میلیارد تومان از دویست‌هزار تومان را به عنوان تسهیلات زودبازده و وام‌ها کشاورزی قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جمع فرماندهان بسیج در همایش فرماندهان نواحی بسیج به ارائه‌ آمار تورم 23 درصدی امسال را دروغ دانست و افزود: عده‌ای با طراحی سنگینی به استناد قیمت مسکن و با هدف جلوگیری و تخریب این آمارها را ارایه می‌کنند، همان‌هایی که در دولت‌های قبل این آمارها را می‌دادند و ما می‌دانیم چه کسانی هستند، این آمارها را ارایه می‌دهند. آخرین تورمی که قبل از دولت من بود 4 / 15 درصد بود. در سال 84 این رقم به 1 / 12 درصد رسید و در سال 85 این رقم به 6 / 13 درصد رسید که البته این افزایش دلیل داشت که آن هم کم شدن وابستگی بودجه به نفت و افزایش بودجه عمرانی بود. آن وقت عده‌ای به دروغ می‌گویند که وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است. این‌ها رسما به من پیغام می‌فرستند که پا در کفش ما نکنید تا ما با شما کاری نداشته باشیم. ما آمده‌ایم پا در کفش شما کنیم.

وی ادامه داد: باید کشور را با رویه بسیجی بسازیم و پاکی و صداقت و فداکاری حاکم شود. بعضی از تصمیمات که در این دولت گرفته می‌شود 15 سال روی آن مطالعه شده است. برخی تصمیمات که من بر آن پافشاری می‌کنم، خودم روی آن 15 سال مطالعه کردم اما آن‌ها هو و جنجال می‌کنند؛ در حالی که اگر سرو صدا و بلندگوهای آن صدبرابر هم شود، محال است که از مسیر تعیین‌شده کنار برویم. ما هنوز حرفی نزده‌ایم و کسی را بیرون نریخته‌ایم.

احمدی‌نژاد با اشاره به وزیر نیرو گفت: یک جوان بسیجی را در این وزارتخانه‌ قرار داده‌ایم، 20 سد ساخته شده است و 5 هزار مگاوات برق وارد مدار شده است. ماموریت ما ساختن درست کشور است و به این تئوری‌ها که رشد اقتصادی را زیاد کنیم ولو این‌که منجر به رشد عده‌ای خاص شود را قبول ندارم. در سال‌ها قبل رشد کشور 5 / 3 و 5 درصد بود که آن‌هم به نفع عده‌ای خاص می‌شد. ما در این دولت به رشد 6 و 7 درصدی خواهیم رسید و جلوی جیب خیلی‌ها را خواهم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: من از این واژه خیلی خوشم می‌آید. بسیج سازندگی و جاری شدن اندیشه بسیجی در فضای سازندگی خیلی خوب است. البته باید وجه قالب کار فضای فرهنگی باشد تا جوانان ما ساخته شوند؛ چراکه جوانان ما درسطح جهان نمونه هستند.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور گفت: یک بسیجی در مقابل تضییع و تبعیض و کسانی که با استفاده از فرصت‌ها جیب خود و گروه‌شان را پر می‌کنند، بی‌تفاوت نیست. بعضی افراد فرهنگی را ترویج می‌کنند که دم این را ببینیم و هوای او را داشته باشیم تا چند سال حکومت بگذرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بسیجی و مکتب آن یعنی برخورد فعال و حضور تاثیرگذار در مناسبات عالم. باید به جریان حقیقی کمک کنیم و آن را جلو ببریم. باید دنیا برای حاکمیت صالحان آماده شود و امروز پرچمدار صالحان بسیجیان هستند. ماموریت ما ساختن ایران عالمانه و عاشقانه است. ما با حکومت‌های دیگر فرق داریم. آن‌ها نمی‌دانند به کجا باید برسند، در حالی که قله برای ما معلوم است و باید به سوی آن حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید دولت بر ایجاد عدالت‌ گفت: برادران شما در دولت تصمیمات عادلانه و شجاعانه می‌گیرند. سال ‌85 یکی از درخشان‌ترین سال‌ها برای پیشرفت‌های بنیادی در عرصه‌های اقتصاد بود. من می‌دیدم که از مهر و آبان موج سنگین تبلیغاتی از سوی دولت شروع شد. آمارهای جعلی درباره‌ی خرابی‌های اقتصادی می‌دادند و سی‌ - چهل روزنامه تیترهای منفی استفاده می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ‌83 رشد اقتصاد ‌6 / ‌4 درصد بود که این رقم در شش‌ماهه دوم سال ‌84 که دولت را در دست گرفتم به ‌6 / ‌5 درصد رسید. سالی که ما دولت را تحویل گرفتیم ‌6 / ‌35 میلیارد دلار واردات داشتیم و صادرات غیرنفتی ما به ‌3 / ‌7 میلیارد دلار رسیده بود. در سال ‌84 این رقم واردات به ‌39 میلیارد دلار و صادرات غیرنفتی به ‌5 / ‌10 میلیارد دلار رسید و در سال ‌85 رقم واردات به ‌1 / ‌40 میلیارد دلار و صادرات به ‌3 / ‌16 میلیارد دلار رسید که دو میلیارد آن صادرات محصولات کشاورزی بود. اقتصاددانان می‌دانند که این یک معجزه است. این رقم‌ها برای دولت ملقب به بسیجی شدن، یک افتخار است. می‌بینید که در این آمارها تنها حدود ‌5 میلیارد دلار به واردات اضافه شده در حالی که صادرات بیش از دوبرابر شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با انتقاد از ارایه‌ برخی آمارهای دروغ توسط برخی افراد و این‌که مثلا دولت ‌60 میلیارد دلار واردات داشته، به ادامه‌ی ارایه آمارهای دولت پرداخت و گفت: در ده سال گذشته قبل از دولت من تنها دویست‌هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده بود؛ در حالی که ما همین رقم را در سال گذشته محقق کردیم. وقتی من دولت را تحویل گرفتم، ‌5 / ‌3 میلیون بیکار در کشور وجود داشت، در حالی که در سال ‌84 و ‌85 ما توانستیم ‌1میلیون و ‌950 هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

در بخش عمرانی سال ‌85 ما توانستیم ‌42 / ‌2 درصد برابر سال ‌83 کار عمرانی انجام شد. ما تنها در یک سال ده هزار کیلومتر راه روستایی کشیده‌ایم که معادل همه‌ی سال‌های قبل است. ما حدود ‌34 میلیارد دلار قرارداد و سرمایه‌گذاری خارجی در نفت برای ساخت پالایشگاه و پتروشیمی و امثال آن داشته‌ایم. در همین سال هم حدود ‌10 میلیارد دلار مجوز قرارداد خارجی صادر کرده‌ایم. برخی می‌بینند اگر کشور با همین سرعت پیشرفت کند، همه‌چیز شکوفا خواهد شد. ما در امسال پول کشاورزها را نقد دادیم در حالی که کشاورزان از سال ‌72 تابه‌حال از دولت طلب داشتند.

رییس‌جمهور گفت: ما دو هدف داریم؛ حرکت برای ساختن حیات طیبه و برپایی عدالت و توشه برگرفتن برای زندگی جاوید در محضر خدا و بهشت رضوان.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بسیج و هویت بسیج و حرکت آن، همان هویت وسازمان و لطافت کار پیامبر عزیز اسلام است. سلام بر امام که با هدایت الهی این شجره طیبه را برپا کرد. بسیج ماموریت جهانی و برای هدایت و دلسوزی و محبت و عشق به انسان‌هاست. بسیج پاسدار ارزش‌های الهی است یعنی سراسر نور و رحمت است. بسیج تشکل انسان‌های عالم و مومن و خداجو و ایثارگر و پرخروش برای دعوت و مقدمه‌سازی تحقق آیات بلند قرآن است.

وی ادامه داد: بسیج مقابل هیچ گروهی نیست بلکه مدافع حقوق و کرامت انسان‌ها و ارزش‌های متعالی الهیست و رمز صفا و صمیمیت و عشق بسیجی‌ها همین است.

رییس‌جمهور گفت: خدا را شکر که امروز رویه و اندیشه بسیجی در کشور ما حاکم است و امیدواریم این اندیشه و تفکر هر روز بیشتر تقویت شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انسان موحد و مکتبی و متصل به ولایت و پیرو ولایت نسبت به مسایل عالم بی‌تفاوت نیست. اندیشه‌ی مبارزه متعلق به هیچ نژاد و قومی نیست بلکه یک اندیشه جهانی است. هرکجا ظلم هست مبارزه هست و هرکجا مبارزه هست ما هستیم. امروز تنها راه نجات بشر، برگشت به فرهنگ انبیاست و راه دیگری وجود ندارد.

وی در ادامه به نظم نوین جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: نظم نوین جهانی، تلاش سازمان یافته‌ای بود برای جلوگیری از حاکمیت عدل الهی در زمین؛ ما خبر داریم در همین تهران عناصری بیگانه وجود دارند که از عرفا و مومنان، خانه و محل ملاقات امام زمان(عج) را می‌پرسند. انگار پرونده امام زمان برای آن‌ها تکمیل شده است و تنها آدرس مانده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به وظیفه‌ی خطیر بسیج در شرایط کنونی گفت: ما باید در عرصه جهانی پرچمدار عدالت باشیم. نمی‌توان نسبت به حوادثی که درعراق، افغانستان و برخی دیگر از کشورها می‌افتد، بی‌تفاوت بود. نمی‌توانیم ببینیم که در فلسطین زن و بچه و پیرمرد را سرکوب می‌کنند. خدا نیاورد آن روز را که فرزندان امام راه سازش را در پیش بگیرند و در برابر اخم کردن‌ها کوتاه بیایند و تسلیم شوند. البته بدانید امروز موج عظیم بیداری فطری، همه دنیا را فرا گرفته است و جیغ‌های بنفش قدرت‌های بزرگ بی‌دلیل نیست. آن‌ها از پیشرفت‌های ما به وحشت‌ نیفتاده‌اند چون از ما پیشرفته‌ترند، بلکه آن‌ها می‌بینند در ایران ولایت و فرهنگ بسیجی حاکم است که انرژی عظیمی را در دنیا ایجاد می‌کند و آن‌ها از این مساله نگران هستند.

وی ادامه داد: در آمریکای جنوبی و شرق دور وقتی بین مردم می‌رویم، آن‌ها هم حرف‌های ایران را می‌زنند. امروز نشانه‌های جوشش و خیزش عظیم مردم مشاهده می‌شود. نشانه‌های تحول درونی انسان‌ها را می‌بینیم و این همان وعده‌ی الهی است و همان نقطه‌ی زیبایی است که پرچم آن بر ایران افراشته شده است. ما باید پیام عدالت و حقیقت را به گوش همه جهانیان برسانیم. هر انسان سالمی این پیام را خواهد پذیرفت و توده‌های مردم سالم‌اند. ماموریت ما تدوین و تبیین و انتشار این پیام در سراسر عالم است.

رییس‌جمهور گفت: امروز ایستادگی ما برای ایجاد امنیت سرزمین ایران نیست بلکه دفاع از حیثیت همه بشریت و هویت و حقوق همه ملت‌هاست ونمی‌توان بر سر آن معامله کرد و این با موضوع هسته‌یی گره خورده است. به همین دلیل است که رهبر ما محکم ایستاده و اجازه نمی‌دهد که سر سوزنی کسی عقب‌نشینی کند و به خاطر ایستادگی ماست که پیروزی‌ها پی در پی می‌آید.

احمدی‌نژاد گفت: بعد از صد سال امروز آرایش سیاسی جبهه مستکبرین در مقابل ملت ما بهم خورده است ومعلوم شده که آن‌ها هیچ چیزی نیستند و 99 درصد قدرت‌شان پوشالی و براساس جنگ روانی است و این هیکل پوشالی آن‌ها شکستنی است و به فضل الهی متلاشی خواهد شد.

پیش از سخنان رییس جمهور سردار سرتیپ حجازی از کمک‌ها و حمایت‌های دولت از بسیج تشکر و بر تجهیز هرچه بیشتر بسیج سازندگی با توجه به درخواست رییس‌جمهور تاکید کرد

کد خبر 21624

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز