چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

رئیس‌جمهور درهمایش بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری گفت: بزرگداشت علم و عالمان و دانشمندان به ویژه عالم شهید مطهری‌، ادای احترام به ساحت علم و دانش و کمال و معنویت است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد شجاعت‌، دقت‌، ایمان‌، نگاه جامع‌، تنوع تولیدات فکری‌، احاطه کامل به وجوه مسائل گوناگون‌، استحکام مواضع و مقاومت را از خصوصیت‌های بارز استاد شهید مرتضی مطهری برشمرد و افزود: اصلاح‌گری و حرکت در مرز زمان و کشاندن اسلام به صحنه جدی زندگی و عمل از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن دانشمند بزرگ بود.

وی اضافه کرد: شهید مطهری با گشودن راه برای فتح قله های بلند در جهت رفع نیازهای روز جامعه خدمت بزرگی به بشر و اسلام و ایران کرد.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی وجود استادان بزرگ و راهنمای عمل از جمله‌حضرت امام خمینی (ره) و مرحوم علامه طباطبایی و همچنین مجاهدت و تلاش بی‌وقفه را از عوامل شکل‌گیری شخصیت مطهری برشمرد و گفت: مجاهدت و تلاش بی‌وقفه استاد مطهری که مهر تأیید شخصت بزرگواری همچون امام خمینی (ره) را همراه دارد، نشان داد که مطهری گوهر جان خود را با علم و تقوا در آمیخت.

وی افزود: مطهری اسیر زمان و مکان خود نبود و هنگامی که چشم حقیقت او باز شد، شرایط را عوض کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات و آثار ارزنده شهید مطهری همه آنها را پاسخگوی نیاز زمان و چراغ هدایتی برای شناساندن مسیر درست حرکت جامعه دانست و گفت: توجه به موضوعات عدل و رابطه متقابل اسلام و ایران از جمله این آثار ارزنده است.

احمدی‌نژاد افزود: در شرایطی که گروهی براساس طراحی بسیار پیچیده استعمار تلاش می کردند اسلام و ایران را در مقابل همدیگر قرار دهند این اثر استاد راهگشا شد زیرا اگر ایران را از تمدن اسلامی جدا کنیم تمدن اسلامی حرفی برای گفتن ندارد و اگر اسلام را از ایران جدا کنیم، هیچ نور امیدی برای پیشرفت و کمال ملت ایران و فتح قله‌های پیشرفت وجود نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز ایران کانون جوشش اندیشه ناب محمدی است و آنان که می‌گویند اسلام به زور به ایرانیان تحمیل شده‌است به شخصیت ملت ایران و فرهنگ این سرزمین بزرگ و پرافتخار توهین کرده‌اند و آنان که ایران را ضداسلام معرفی می‌کنند کسانی هستند که این دین بزرگ را در دایره تحجر، خودخواهی و شهوت‌طلبی خود اسیر می‌کنند.

وی افزود: مطهری با شجاعت وارد عرصه شد و برای جامعه ما در زمنیه پیوند متقابل اسلام و ایران راهگشا بود.

رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای هستند که نمی‌خواهند حق‌طلبی و هوش و ذکاوت ایرانیان را باور کنند و شأنی برای این ملت قائل نشوند و برخی دیگر می‌خواهند ایران و ایرانی را از عظمت‌ها و بالندگی اسلامی محروم کنند.

احمدی‌نژاد افزود: این ملت با آغوش باز همه توانمندی‌های خود را در خدمت به اسلام قرار داد و براساس روح بلند و حقیقت خواه خود در پذیرش فرهنگ و اندیشه‌های درست‌، بدون تعصب است.

وی ادامه داد: ملت ایران مرزهای قومی‌، قبیله‌ای و جغرافیایی برای اندیشه و فرهنگ قائل نیست و برای او موجب افتخار است که وقتی حقیقت برتر را ببیند در برابر آن خضوع کند.

رئیس‌جمهور گفت: امروز بسیاری از مسلمانان اسلام خود را مرهون دعوت ملت ایران هستند که دستاورد مهاجرت علما و دانشمندان و بازرگانان ایرانی به گوشه و کنار جهان است.

وی با تأکید بر لزوم باز مطالعه کتاب‌ها و آثار شهید مطهری به عنوان نیاز امروز گفت: ایران عزیز اکنون پرچمدار فرهنگ‌، علم‌، تمدن و کانون جوشش اندیشه‌ای‌است که نقطه توجه و امید ملت‌ها شده‌است.

احمدی‌نژاد افزود: رمز ماندگاری‌، سعادت و تحقق آرمان‌های بلند الهی ما این است که درمسیر مستقیم اندیشه‌های الهی حرکت کنیم و بدون تردید استاد شهید مطهری در این زمینه همچنان الگو و اسوه خواهد بود.

رئیس‌جمهور با ابراز تأسف از ترور استاد شهید مطهری به دست عناصر کوردل و متعصب که دریافت‌هایی بسیار جزئی از اندیشه‌های گروهی منحرف داشتند گفت: آنها با این جنایت بزرگ ذخیره و عالمی گرانقدر را از ملت ایران گرفتند، دانشمندی که با وجود دستاوردهای بزرگ فکری خود هنوز در آغاز راه بود، آن هم در شرایطی که حکومتی برپا شد که می‌توانست اندیشه‌های ارزنده او را در زندگی و در جامعه جاری سازد.

وی افزود: شهید مطهری رفت اما دنیا بداند که روح و اندیشه مطهری در بین ملت و جوانان ما زنده و جاری است و در درون ملت و بطن جامعه ایران هزاران مطهری در حال پرورش و بالندگی هستند و قاتلان خبیث و کوردل مطهری‌در قعر جهنم قرار دارند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مسئولیت بزرگ امروز همه ما به ویژه جامعه علمی و فرهنگی ساختن ایران براساس اندیشه‌های این اسوه و الگو و دو بال علم و ایمان است و باید تلاش کنیم این پرچمداری حفظ شود.

احمدی‌نژاد در این مراسم که در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد، به نه تن از پژوهشگران و پدیدآورندگان آثار برتر درباره شهید بزرگوار مطهری لوح سپاس و جایزه مطهر اهدا کرد.

کد خبر 21027

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز