شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه نخستین نشست دوره چهارم مجلس دانش آموزی بر ضرورت سپردن امور کشور و اعتماد به نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی افزود: همان گونه که نسل قبلی به ما اعتماد کرد و با به میدان آمدن نسل جوان انقلاب اسلامی به وقوع پیوست‌، دفاع مقدس با پیروزی این ملت به انجام رسید و قله های علم و دانش و فناوری به دست همین نسل جوان فتح شد، ما نباید محتاط شویم بلکه باید میدان را برای حضور و ابتکار عمل جوانان آماده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به جوان بودن جمعیت ایران و حضور عالمانه جوانان و اعتماد به نفس موجود در جامعه گفت: با وجود این جوانان پاک و متعهد,هیچ هدفی در جامعه و کشور اسلامی ما دور از دسترس نیست و بن بستی وجود ندارد.

وی با اشاره به دوره چهارم مجلس دانش آموزی گفت: امروز حضور شما در عرصه‌های مختلف از جمله در چنین نهادی به مسئولان اطمینان و اعتماد به نفس می‌دهد تا در عرصه‌های داخلی و خارجی با قدرت عمل کنند.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به تجربه‌های گوناگون 28 سال گذشته ناشی از میدان‌داری جوانان مؤمن گفت: امروز و آینده نیز برای ساختن کشور به جهش نیازمندیم و این امر با روحیه با نشاط و حضور جوانان در عرصه‌ها امکان‌پذیر است.

رئیس‌جمهور افزود: هدف اصلی از تشکیل مجلس دانش‌آموزی آشنا کردن جوانان و نسل آینده با مدیریت و کشور داری و تجربه کردن مسائل پیچیده و حل و فصل مشکلات با استفاده از ذهن خلاق نسل جوان و آماده شدن آنان برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین است.

وی از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی خواست از مسئولان بخواهند در نشست‌های مشترک پاسخگوی سؤالات باشند و آنان را از همه مسائل و امور کشور آگاه کنند.

آقای احمدی‌نژاد به مسئولان نیز توصیه کرد با مجلس دانش‌آموزی تعامل سازنده و منظمی داشته باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای و دستیابی به قله‌های پیشرفت به همت جوانان این مرز و بوم گفت: با توجه به پایان‌پذیری منابع فسیلی انرژی‌، استفاده از فناوری هسته‌ای در عرصه‌های صنعت‌، کشاورزی‌، پزشکی و انرژی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی علت مخالفت با دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای را در حقیقت نگرانی از الگو شدن ایران آزاد و مستقل برای دیگر کشورها دانست و افزود: آنان که نگرانی از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را مطرح می‌کنند دروغ می‌گویند زیرا دوران تسلیحات و اتکا به بمب سپری شده و دوران حاکمیت اندیشه فرا رسیده است.

رئیس‌جمهور بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو درباره موضوع هسته‌ای کشورمان تاکید کرد و گفت: ایران سرشار از اندیشه‌های متعالی است و با اتکا به توان خود در مسیر پیشرفت گام برمی دارد و شایستگی خود را برای پرچمداری استقلال‌، آزادی و ظلم‌ستیزی برای دیگر ملت‌ها اثبات می‌کند.

کد خبر 21818

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز