پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: با توجه به ظرفیت بالایی که کشور در تولید سیمان دارد، باید چه در سرمایه‌گذاری‌ها و چه در مجموعه های فنی این صنعت، وارد عرصه‌های جهانی شویم.

آقای احمدی نژاد در جمع مدیران کارخانه سیمان زرند در شهرستان زرندیه افزود: ضمن اینکه باید نیاز کشور را درخصوص تامین سیمان برطرف کنیم باید پاسخگوی نیاز کشورهای اطراف نیز باشیم و در عین حال احداث کارخانه سیمان در سایر کشورها را در برنامه هایمان قرار دهیم.

وی ساخت کارخانه سیمان در زرندیه را که یکی از بزرگترین کارخانجات سیمان کشور است نشانه توانمندی متخصصان ایرانی دانست و تصریح کرد: امروز گرچه ظرفیت تولید ما تقریباً نزدیک به مصرف است اما از آنجایی که در مسیر پیشرفت حرکت می‌کنیم باید بیش از پیش در زمینه تولید تلاش کنیم.

رئیس جمهور ساختن کشور را مخصوص یک گروه , یک دسته یا فقط دولت ندانست و گفت: دولت متعلق به همه ماست و همه در آن سهم داریم و هر کس در هر جا که در سازندگی کشور موثر است باید با مسئولیت شناسی کار خود را دقیق و عالمانه انجام دهد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه هیچ ملتی نیست که دچار مشکلات و سختی نباشد تاکید کرد: مشکلات را تنها می توان با عزم ملی و همبستگی و وحدت حل کرد و کارها را به پیش برد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حتی برای فتح یک قله علمی هم باید مشکلات‌و فشارهای سیاسی را تحمل کرد گفت:در عرصه های گوناگون جهانی آنقدر رقابتها سخت و فشرده است که جز با همبستگی و همدلی و دست به دست هم دادن‌نمی توان به موفقیت امید داشت.

احمدی نژاد به مدیران این کارخانه نیز توصیه کرد : به گونه ای عمل کنند که مردم این منطقه احساس کنند این کارخانه برایشان نعمت و برکت آورده است .

وی افزود:برای این کار باید بیشتر جوانان این منطقه را به کار گرفت تا گرفتاریها و مشکلات مردم منطقه رفع شود.

رئیس جمهور بر توسعه این کارخانه تاکید و تصریح کرد: در عین حال باید کارگران و کارمندان این کارخانه را سهامدار کنید تا خود را بیشتر در کارخانه شریک بدانند.

کد خبر 23778

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز