یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

‬همشهری آنلاین: ما نمی‌توانیم الگوی غربی و وارداتی را که با فرهنگ و ارزشهای ما تفاوت دارند به عنوان الگوی توسعه خود برگزینیم.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران  ضمن بیان مطلب فوق در همایش روز صنعت و معدن  برتلاش صنعتگران جامعه برای افزایش تولید تاکید کرد و گفت : آنچه ایران را می سازد تولید و ایجاد اندیشه و فن آوری است.

رییس جمهوری تاکید کرد: این دستان پرتوان تولیدکنندگان و صنعت گران است که کشور را می‌سازد.

احمدی نژاد که صبح یکشنبه 10 تیر در همایش روز صنعت و معدن در جمع صنعتگران ، تولیدکنندگان و مدیران صنعتی کشور سخن می گفت، با تاکید براینکه ما یک کشور پیشرفته درهمه عرصه‌ها می‌خواهیم، افزود: ما هم می‌توانیم و هم موظف هستیم با همه توان در راه ساختن یک ایران مقتدر تلاش کنیم.

رییس جمهوری افزود: هدف اصلی همه ما ساختن ایران عزیز بر اساس الگوو ارزشهای اسلامی است و مسوولیت و ماموریتی مهمتر از این نداریم.

وی تاکید کرد: الگوهای غربی و وارداتی برای ساختن کشور مورد قبول ما نیست. احمدی نژاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان‌ کرد: ملت ایران اجازه نمی‌دهد که دیگران برایش تعیین تکلیف کنند و می‌خواهد که خودش تاثیر گذار باشد.

رییس جمهوری در ادامه ،بازکردن راه برای فعالیت مردم و تولیدکنندگان و صنعتگران و رفع موانع موجود در راه تولید را وظیفه دولت و مسوولان دانست و گفت: برای ساختن کشور باید موانع را از پیش روی تولید برداشت.

وی افزود: انتظار تولیدکننده و صنعتکار از دولت این است که مزاحم او نشود و موانع را برطرف کند و هنر مدیران نیز برداشتن موانع است.

احمدی نژاد در ادامه اصلاح برخی از نظامات کشور از جمله نظام برنامه ریزی، نظام بانکی و نظام بیمه ، تامین اجتماعی و نظام مالیاتی را ازدیگر وظایف دولت در راه کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان در راه افزایش تولید عنوان کرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های کشور ، نظام بانکی ، نظام بیمه ، تامین اجتماعی و نظام مالیاتی باید در خدمت تولید باشد و به نفع افزایش تولید در جامعه اصلاح شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد : کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از مهمترین اقداماتی بود که در سیستم بانکی برای حمایت از تولید انجام شد.

نگاه بانکها و بانک مرکزی باید اصلاح شود
احمدی نژاد با تاکید براینکه بانکها نباید وارد فعالیت‌های اقتصادی و سودآور شوند، گفت: بانکهاباید در خدمت مراکز تولیدی و صنایع کشور باشند و فرصت را به مردم واگذار کنند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد : نگاه بانک مرکزی و بانکها باید اصلاح شود و مقاومت‌هایی که نوعا تعصب سازمانی است ، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به‌ مخالفت صنعتگران و تولیدکنندگان کشور با لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در قالب توماری به رییس جمهوری ارائه کرده اند با تاکید بر لزوم اصلاح نظام مالیاتی ، گفت: اگر لایحه ارزش افزوده مزاحم تولیدکنندگان شود در دولت برای توقف آن تصمیم خواهیم گرفت. این اظهارات رییس جمهوری با تشویق فراوان حاضران در همایش روبرو شد.

رییس جمهوری همچنین در ادامه سخنان خود از اجرای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی به عنوان دیگر وظیفه دولت برای واگذاری ثروت‌ها و منابع به مردم و بخش خصوصی نام برد و گفت: فرصتها باید در اختیار مردم قرار گیرد و برای همین منظور، کار واگذاری‌ها به مردم و بخش خصوصی با دقت و حساسیت در دست اجرا است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران نیز برای توسعه و پیشرفت کشور وظایفی برعهده دارند.

وی با تاکید براینکه‌دشمنان نمی‌خواهند ایران‌ پیشرفت کند و آبادانی ایران دشمنان زیادی دارد ، ارتقاء تولید کشور را از مهمترین وظایف تولیدکنندگان عنوان کرد وگفت: کسانی ماندگار خواهند بود که برای جامعه مفید باشند.

رییس جمهوری همچنین برارتقاء کیفیت کالاهای تولید داخل تاکیدکرد و خطاب به تولیدکنندگان و صنعتگران افزود:باید مارک ایرانی در همه جای دنیا باعث افتخار ایرانیان شود.

احمدی نژاد در ادامه از تولیدکنندگان و صنعتگران خواست که برای توسعه کار خود تلاش کنند و با توسعه بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری همت گمارند.

وی اظهار داشت : در سال گذشته با همت شما تولیدکنندگان و صنعتگران ‪ ۲۷۰‬هزار شغل در کشور ایجاد شد که این کار باید ادامه داشته باشد و دولت نیز حمایت خواهد کرد.

احمدی نژاد در همین رابطه تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته نظارت بانک مرکزی کار خود را درست انجام نداد و تولید صنعتی از رشد خوبی نسبت به بازرگانی برخوردار نبود که امسال باید جبران شود.

رییس جمهوری در پایان با تاکید براینکه باید دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم گفت: با افتخار به ملتهای دنیا اعلام می‌کنم که ملت ایران الگوهای زندگی متعالی را به شما معرفی خواهد کرد و خطاب به دشمنان هم می گویم که قادر نخواهید بود که جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد.

در این همایش، صنعتگران استان تهران با امضای توماری از تصمیم دولت برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی حمایت کردند.

کد خبر 25532

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز