چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌ نژاد رئیس‌ جمهور، در پیام‌ نوروزی‌ خود، با تبریک‌ عید نوروز و فرارسیدن‌ سال‌ نو تصریح‌ کرد، امروز نام‌ ایران‌ و ایرانی‌ به عنوان‌ نماد اخلاق، ایمان، پاکی، فرهنگ، مهرورزی، وحدت‌ و صلابت‌ زبانزد ملتهای‌ عالم‌ است‌‌.

رئیس‌ جمهور با تبریک‌ اغاز سال‌ نو و عید نوروز به‌ همه‌ مردم‌ ایران‌ زمین‌ و همه‌ ایرانیان‌ درنقاط مختلف‌ جهان‌ و همه‌ کسانی‌ که‌ نوروز پررمز و راز و سرتاسر زیبایی‌ را جشن‌ می‌ گیرند، نوروز را جلوه‌ ای‌ از حیات‌ حی‌ لایموت‌ عنوان‌ کرد و گفت‌‌‌ اغاز بهاروشکوفه‌ های‌ حیات‌ و زندگی‌ در طبیعت‌، آیتی‌ از جمال‌ بی‌ مثال‌ الهی‌ است‌ که‌ دگرگونی‌ و شور و نشاط و نور دلهای‌ ما به‌ اراده‌ اوست‌‌.

رئیس‌ جمهور با بیان‌ اینکه‌ در اغاز سال‌ ‌86‌، شادی‌ ملت‌ ایران‌ به‌ دلیل‌ همزمانی‌ اغاز نوروز و اغاز ماه‌ ربیع المولود پیامبر گرامی‌ اسلام‌ پس‌ از صدها سال‌ مضاعف‌ است‌، ابراز امیدواری‌ کرد که‌ سال‌ جدید پربرکت‌ و عزتمند برای‌ ملت‌ ایران‌ باشد‌.

احمدی‌ نژاد سال‌ ‌85‌ را سالی‌ سرشار از کوشش، جوشش‌، عزت، مجاهدت‌ همگانی‌ و
افتخار برای‌ ملت‌ ایران‌ دانست‌ وافزود‌‌درسال‌ گذشته‌ درعرصه‌ علمی‌ و فناوری‌ پیشرفتهای‌ بزرگ‌ و دستاوردهای‌ ارزشمندی‌ برای‌ ملت‌ ایران‌ بدست‌ امد و درعرصه‌ اقتصادی‌ نیزگام‌ های‌ بلندی‌ درزمینه‌ های‌ مختلف‌ از جمله‌ در سرمایه‌ گذاری‌ داخلی‌ و خارجی‌ و سازندگی‌ برداشته‌ شد بطوریکه‌ حجم‌ تقاضا برای‌ سرمایه‌ گذاری‌ داخلی‌ دو برابر و در سرمایه‌ گذاری‌ خارجی‌ نیز این‌ حجم‌ چند برابر شده‌ است‌‌.

احمدی‌ نژاد افتخارآفرینی‌ جوانان‌ ایرانی‌ دربخشهای‌ گوناگون‌ را یادآور شد و گفت‌‌‌ درسال‌‌85‌ در عرصه‌ فرهنگی‌ امید و تلاش‌، ایمان‌ و محبت‌ و عشق‌ به‌ انسانها و ارمانهای‌ الهی‌ در ایران‌ موج‌ زد‌.

رئیس‌ جمهور با اشاره‌ به‌ برگزاری‌ انتخابات‌ پرشور و راهپیمایی‌ های‌ حماسی‌ و سرنوشت‌ ساز و با بیان‌ اینکه‌ افزایش‌ دو برابری‌ کار عمرانی‌ و اجرای‌ صدها مصوبه‌ استانی‌ شوروتلاش‌ و کار در کشور را دوچندان‌ کرده‌ است‌ تاکید کرد‌‌ وحدت‌ و امید وعزم‌ ملی‌ برای‌ سازندگی‌ سرلوحه‌ کار دولت‌ و ملت‌ ایران‌ در سیاست‌ داخلی‌ طی‌ سال‌ ‌85‌ بود‌.

احمدی‌ نژاد سیاست‌ خارجی‌ ایران‌ درسال‌ گذشته‌ را پرنشاط، پرتحرک‌ و تأثیرگذار و مطمئن‌ در گسترش‌ روابط دوستانه‌ با سایرملتها و دفاع‌ ازحقوق‌ ملت‌ ایران‌ دانست‌ وگفت‌‌‌ درسال‌‌85‌ دهها قرارداد جدید میان‌ ایران‌ و سایر کشورها امضا شد و همچنین‌ دهها طرح‌ مشترک‌ به‌ بهره‌ برداری‌ رسید‌.

احمدی‌ نژاد با بیان‌ اینکه‌ برنامه‌ دولت‌ در سال‌ ‌86‌ قویتر، گسترده‌ تر و منسجم‌ تر ادامه‌ خواهد یافت‌ تاکید کرد‌‌اجرای‌ سیاستهای‌ مترقی‌ و انقلابی‌ اصل‌‌44‌ وتوزیع گسترده‌ سهام‌ عدالت‌ که‌ درسال‌ گذشته‌ به‌‌12‌ میلیون‌ رسید و همچنین‌ واگذاری‌ شرکتهای‌ دولتی‌ ازطریق‌ بورس‌ هرچه‌ سریعترادامه‌ می‌ یابد‌.

رئیس‌ جمهور با اشاره‌ به‌ ایجاد فرصتهای‌ کاروتلاش‌ سازنده‌ برای‌ احاد مردم‌ و توزیع عادلانه‌ تسهیلات‌ ارزان‌ قیمت‌ بانکی‌ اشتغال‌ افرین‌ درسال‌‌85‌ گفت‌‌‌: درسال‌ گذشته‌ حدود‌12‌هزارمیلیاردتومان‌ تسهیلات‌ اشتغالزایی‌ میان‌ جوانان‌ توزیع شد که‌ زمینه‌ ایجاد ‌65‌ هزار شغل‌ را پایه‌ گذاری‌ کرد‌.

احمدی‌ نژاد اقدامات‌ دولت‌ درکاهش‌ نرخ‌ سود بانکی‌ وتمرکزگرایی‌ راخاطرنشان‌ کرد وافزود‌‌ در سال‌ ‌85‌ ضمن‌ کنترل‌ واردات‌، مردم‌ و شرکتها برای‌ صادرات‌ بعنوان‌ پایه‌ تولید واشتغال‌ تشویق‌ شدند که‌ با ثابت‌ ماندن‌ تقریبی‌ میزان‌ واردات، میزان‌ صادرات‌ کالاهای‌ ایرانی‌ با افزایشی‌ بی‌سابقه‌ و رشدی‌ ‌39‌درصدی‌ به‌ بیش‌ از‌15‌میلیارد دلاررسید که‌ از این‌ رقم‌ دو میلیارد دلار مربوط به‌ صادرات‌ کالاهای‌ کشاورزی‌ بود‌.

رئیس‌ جمهور بااشاره‌ به‌ تلاشهای‌ دولت‌ برای‌ حل‌ ریشه‌ ای‌ مشکل‌ مسکن، تقویت‌ بخش‌ کشاورزی‌، توسعه‌ روستایی‌ وخریدنقدی‌ محصولات‌ کشاورزان‌ تاکیدکرد: ‌‌برنامه‌های‌ دولت‌ برای‌ توسعه‌ فرهنگی‌ و مهرورزی‌، توسعه‌ صنعت‌ و سرمایه‌گذاری‌ مراکز تفریحی‌ و گردشی‌ و امکان‌ سفر برای‌ مردم‌ و ساخت‌ زیربناها و تولید نیرو و توجه‌ بیشتر به‌ اقشار کم‌ درآمد و توزیع عادلانه‌ منابع در سال‌ ‌86‌ با سرعت‌ بیشتر و گسترده‌ تر جلوخواهد رفت‌‌.

احمدی‌نژاد با بیان‌ اینکه‌ دولت‌ برای‌ نخستین‌ بار و داوطلبانه‌ در قانون‌ بودجه‌‌86‌، هزینه‌های‌ مصرفی‌ خود راکاهش‌ داده‌ است‌ گفت‌‌‌ دولت‌ تلاش‌ خواهد کرد نظیرسال‌ گذشته‌ با جلوگیری‌ از سوء‌استفاده‌ها و با کاهش‌ هزینه‌های‌ غیرضرور، بازدهی‌ را افزایش‌ دهد.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری‌ مبنی‌ بر اینکه‌ به‌ فضل‌ الهی‌ امسال‌ سرشار از پیروزی‌ و پیشرفت‌ و عزت‌ برای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ خواهد بود گفت‌‌‌ ایران‌ متعلق‌ به‌ همه‌ مااست‌ و همه‌ باید در راه‌ ابادانی‌ ان‌ بکوشیم‌ و دست‌ در دست‌ هم‌ و با محبت‌ و عشق‌ در راه‌ پیشرفت‌ و تعالی‌ آن‌ تلاش‌ کنیم‌‌.

احمدی‌نژاد با بیان‌ اینکه‌ برخی‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ باپیشرفت‌ ملت‌ ایران‌ و دوستی‌ و عزت‌ ملت‌ها مخالفند، به‌ تلاش‌ این‌ قدرتها در راستای‌ عقب‌ نگهداشتن‌ ملتها برای‌ تحکیم‌ سلطه‌ خود بر آنها اشاره‌ و تاکید کرد‌‌ قدرتهای‌ زورگو منافع ملتهای‌ خود را نیز رعایت‌ نمی‌ کنند و به‌ تنها چیزی‌ که‌ می‌اندیشند پرکردن‌ جیب‌ و تامین‌ منافع گروهها و احزاب‌ و کمپانی‌های‌ وابسته‌ به‌ خودشان‌ است‌‌.

رئیس‌ جمهور با اشاره‌ به‌ اقدامهای‌ برخی‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ در راستای‌ جنگ‌ روانی‌ و تبلیغاتی‌ به‌ منظور تأمین‌ منافع نامشروع‌ خود از جمله‌ تحریف‌ تاریخ‌، ساخت‌ فیلم‌ و مشوه‌ جلوه‌ دادن‌ چهره‌ ایران‌ و ایرانی‌ و سایر ملتها گفت:‌‌‌ آنها در مقابل‌ منطق‌ مستحکم‌ ملت‌ ایران‌ شکست‌ خورده‌اند و از جانب‌ سایر ملتها هم‌ طرد شده‌اند و درصددند با جنگ‌ روانی‌ و تبلیغاتی‌ و تلاش‌ برای‌ سوء‌استفاده‌ از سازمانهایی‌ که‌ خودشان‌ ساخته‌اند و به طور انحصاری‌ بر آنها حاکمند، جلوی‌ پیشرفت‌ ملت‌ ایران‌ و سایر ملتها را بگیرند‌.

احمدی‌نژاد با بیان‌ اینکه‌ آنها با تلاشی‌ مذبوحانه‌ و شکست‌ خورده‌ و ناشی‌گری‌ می‌خواهند ملت‌ ایران‌ را در مقابل‌ سایر ملتها جلوه‌ دهند در حالیکه‌ همه‌ ملتها خوب‌ و بدنبال‌ پاکی‌ و مهربانی‌ و عدالت‌ هستند افزود:‌‌ ملت‌ ایران‌ در طول‌ تاریخ‌ پیام‌آور صلح، دوستی‌، یگانه‌پرستی‌، اندیشه‌ پاک‌، عدالت‌ و مهرورزی‌ برای‌ همگان‌ و حامی‌ همه‌ ملتها بوده‌است‌‌.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه‌ ملت‌ ایران‌ پایه‌گذار بسیاری‌ از علوم‌ و صنایع و اندیشه‌ها بوده‌ و همواره‌ دستاوردهای‌ خود راسخاوتمندانه‌ در اختیار بشریت‌ قرارداده‌ است‌ گفت‌‌‌: آنچه‌ از ملت‌ ایران‌ به‌ دیگران‌ رسیده‌ است‌، علم، هنر، اندیشه، فرهنگ‌ و روحیه‌ پاکی‌، صداقت‌ و خداپرستی‌ بوده‌ است‌ و پیامبر عزیز اسلام‌ نیز پرچمدار مهرورزی‌ و عدالت‌ برای‌ جهانیان‌ است‌‌.

احمدی‌نژاد با بیان‌ اینکه‌ مشکل‌ جهان‌ امروز عده‌ای‌ صهیونیست‌ نژادپرست‌ هستند که‌ با دست‌اندازی‌ به‌ مراکز قدرت‌ و رسانه‌ می‌ خواهند جهان‌ را در سختی‌ و فقر و کینه‌ورزی‌ نگه‌ دارند تا حاکمیت‌ خود را تثبیت‌ کنند، تصریح‌ کرد‌‌: ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ با این‌ روند مخالف‌ است‌ و بر مواضع حق‌ خود محکم‌ ایستاده‌است‌ ولی‌ آنها متوجه‌ نیستند که‌ با روشهای‌ شکست‌ خورده‌ به‌ مصاف‌ ارزشهای‌ انسانی‌ و تمدن‌ بشری‌ و ملتها بخصوص‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ آمده‌اند‌.

رئیس‌جمهور با اشاره‌ به‌ اینکه‌ دشمنان‌ می‌دانند که‌ قادر نیستند آسیبی‌ به‌ ملت‌ ایران‌ وارد کنند اما تلاش‌ دارند با هیاهو و جنجال‌ ما را وادار به‌ عقب‌نشینی‌ کنند و جلوی‌ تکامل‌ بشر را بگیرند، گفت:‌‌‌ آنها قطعا نمی‌توانند به‌ خواسته‌ خود برسند و بهترین‌ راه‌ برای‌ آنان‌ اذعان‌ به‌ حق‌ ملت‌ عزیز ایران‌ و تن‌ دادن‌ به‌ قانون‌ و عدالت‌ است‌‌.

احمدی‌نژاد با بیان‌ اینکه‌ به‌ رغم‌ میل‌ آنان‌ بشریت‌ به‌ سوی‌ قله‌های‌ کمال‌ انسانی‌ و ارزشهای‌ الهی‌ و عدالت‌ و خداپرستی‌ در حرکت‌ است‌، تاکید کرد: سرمایه‌ ملت‌ پیشتاز ایران‌ در این‌ راستا یکتاپرستی‌ و تقواست‌ و بدون‌ تردید همین‌ سرمایه‌ ملت‌ ایران‌ را به‌ مقصد می‌رساند‌.

رئیس‌جمهور با قدردانی‌ صمیمانه‌ از همه‌ ملت‌ به دلیل‌ تلاش‌ برای‌ تعالی‌ کشور، حضور در ‌22‌ بهمن‌ و انتخابات‌ و استقبال‌ و تشویق‌ خادمان‌ خود به‌ خدمت‌ بیشتر، گفت‌‌‌: از جوانان‌، کارگران، فرهنگیان‌، دانشگاهیان‌، کشاورزان، اصناف‌ و بازاریان، علما و دانشمندان‌ تشکر و قدردانی‌ می‌کنم‌ و امیدوارم‌ سال‌‌86‌، سال‌ علم‌ و تلاش‌ و درخشش‌ جوانان‌، دانشمندان‌، متخصصان‌، تجار، ورزشکاران‌، کشاورزان، کارگران‌، دانشگاهیان‌ و صنعتگران‌ ایرانی‌ در عرصه‌های‌ گوناگون‌ باشد‌.

کد خبر 18164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز