رییس جمهور با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی مردم ایران ، ایجاد و تقویت صلح و ثبات بر پایه عدالت و معنویت در جهان برای همه ملتهاست، تاکید کرد : توسعه دوستی ، برادری ، صیانت از صلح و امنیت و گسترش روابط با همه کشورها براساس عدالت و احترام متقابل ، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی نژاد در آستانه بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران، در دیدار "سفرا و مسئولان نمایندگی‌های خارجی مستقر در تهران"، با اشاره به گسترش روز افزون موج بیداری ملت‌ها و انزجار کشورهای مختلف از تحمیل سیاستهای یکجانبه گرایانه و سلطه‌طلبانه گفت: بازگشت به عدالت و اخلاق تنها راه حل بحران‌های منطقه‌ای و چالش‌های جهانی و تثبیت‌کننده صلح، آرامش و رفاه برای همه ملت‌ها است.

رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران برای دستیابی به عزت و اقتدار، نظام دیکتاتوری و وابسته شاهنشاهی در ایران را که با کودتا برسرکار آمده بود، سرنگون و حکومتی برخاسته از آرای مردم و مبتنی بر مردم سالاری دینی برپا کرد و افزود : آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران از هیچ تلاشی برای تضعیف و اخلال در پیشرفت مردم ایران فروگذار نکرده است اما ملت ما با اقتدار، وحدت، فداکاری و ایستادگی همچنان مصمم به مسیر خود در جهت فتح قله‌های پیشرفت و عزت ادامه خواهد داد.

رییس جمهور با تاکید براینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کمک به ایجاد و تقویت صلح و ثبات در منطقه و جهان برپایه عدالت و معنویت است، تصریح کرد : ما همچنان که متعهد هستیم به هیچ کشوری تجاوز نکنیم ،خود را موظف می‌دانیم که در مقابل هر نوع تجاوز از خود دفاع کنیم و اجازه تجاوز به کسی ندهیم.

احمدی نژاد ریشه مشکلات و کشتار مردم در کشورهای اشغال شده نظیر عراق را حضور قدرت‌های خارجی و توطئه‌های آنها درایجاد اختلاف میان مردم این کشور دانست و گفت : امروز حمایت از اقتدار و تلاش‌های دولت و مجلس مردمی عراق تامین‌کننده امنیت، ثبات و پیشرفت ملت عراق و به نفع همه کشورهای منطقه است.

رییس جمهور با اشاره به مواضع روشن ، قانونی و انسانی جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین به عنوان یکی از مهمترین مسایل دوران کنونی جهان تاکید کرد:برگزاری رفراندوم آزاد و اعطای حق انتخاب به همه ساکنان حقیقی و بومی فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمانان تنها راه‌حل عادلانه مساله فلسطین است.

احمدی نژاد سیاست‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در منطقه خاورمیانه بدون توجه به خواسته‌ها و علایق مردم منطقه را محکوم به شکست دانست و گفت:
اقدامات آمریکا و همپیمانانش در افغانستان بدون توجه به دیدگاههای مردم هنوز نتوانسته ثبات و پیشرفت را در این کشور برقرار کند.

دراین مراسم همچنین سفرا، روسای نمایندگی‌های کشورهای مختلف و سازمانهای بین‌المللی مستقر درتهران، جداگانه به حضور رییس جمهور رسیدند و ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران شدند.

کد خبر 15465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز