رئیس‌ جمهور با بیان‌ اینکه‌ مشکلات‌ امروز جهان‌ با رعایت‌ احترام‌ متقابل‌،عدالت‌ و تدبیر برطرف‌ می‌ شود تاکید کرد‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و بلژیک‌ می‌ توانند به‌ عنوان‌ دو کشور مهم‌ در خاورمیانه‌ و اروپا نقش‌ موثری‌ در برقراری‌ آرامش‌، صلح‌ و رفاه‌ برای‌ همه‌ ملتها ایفا کنند‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمود احمدی‌ نژاد صبح‌ روز پنجشنبه 26 بهمن در دیدار هروه‌ گوینس‌ سفیر جدید بلژیک‌ در تهران‌ پس‌ از دریافت‌ استوارنامه‌ وی‌، با اشاره‌ به‌ اینکه‌ کشورهای‌ خاورمیانه‌ و قاره‌ اروپا می‌ توانند به‌ عنوان‌ مکمل‌ و همکار با یکدیگر برای‌ پیشرفت‌ و سعادت‌ ملتها تلاش‌ کنند، گفت‌‌ کشورهای‌ اروپایی‌ باید ضمن‌ هوشیاری، با حمایت‌ نکردن‌ از سیاستهای‌ سلطه‌ طلبانه‌ و یکجانبه‌ گرایانه‌ امریکا اعتماد کشورها و ملتهای‌ خاورمیانه‌ را جلب‌ کنند و مناسبات‌ خود را با این‌ کشورها افزایش‌ دهند‌.

وی‌ با اشاره‌ به‌ علاقه‌ مندی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ گسترش‌ مناسبات‌ با همه‌ کشورها گفت‌‌ تهران‌ اماده‌ توسعه‌ روابط و همکاریها با بروکسل‌ در زمینه‌ های‌ گوناگون‌ است‌‌.

اقای‌ احمدی‌ نژاد با اشاره‌ ظرفیتهای‌ فراوان‌ موجود برای‌ همکاری‌ بین‌ ایران‌ وبلژیک‌ افزود‌فعالیتهای‌ فرهنگی‌،اقتصادی‌ و سیاسی‌ از جمله‌ عرصه‌ های‌ مناسب‌ برای‌ همکاریهای‌ دوکشور است‌‌.

هروه‌ گوینس‌ سفیر جدید بلژیک‌ در تهران‌ نیز با اشاره‌ به‌ ابراز علاقه‌ و گرایش‌ روزافزون‌ ملتهای‌ جهان‌ به‌ ارزشهای‌ دینی، ایرانیان‌ را مردمی‌ هوشمند، مقتدر و دارای‌ فرهنگ‌ غنی‌ دانست‌ و تصریح‌ کرد‌ بلژیک‌ خواستار گسترش‌ مناسبات‌ و همکاریها با جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ ویژه‌ در زمینه‌ های‌ علمی‌، اقتصادی‌ و فرهنگی‌ است‌‌.

وی‌ سطح‌ روابط تهران - بروکسل‌ را با توجه‌ به‌ ظرفیتهای‌ فراوان‌ موجود، نامطلوب‌ ارزیابی‌ کرد و گفت‌‌ مناسبات‌ دو کشور باید با تلاشها وفعالیتهای‌ متقابل‌ روز به‌ روز توسعه‌ و افزایش‌ یابد‌.

کد خبر 15833

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز