گروه سیاسی: پس از اعلام خبر تشکیل کمیته پیگیری فعالیت‌های هسته‌ای ایران در مجلس، تعدادی از نمایندگان عضو این کمیته در گفتگو با همشهری به تشریح علل تشکیل و فعالیت‌های این کمیته پرداختند.

رسول صدیقی، نماینده بناب از اعضای این کمیته با تأکید بر این‌که هنوز جلسه‌ای در این خصوص توسط این کمیته برگزار نشده است گفت: اعضای این کمیسیون را افرادی در مجلس تشکیل می‌دهند که در رشته‌های اتمی و هسته‌ای تحصیلات دانشگاهی خود را گذرانده‌اند.

حسین آفریده نماینده شیروان که در مجلس ششم هم ریاست کمیسیون انرژی را برعهده داشت، در این خصوص تصریح کرد: تشکیل این کمیته صرفاً در حد اعلام اسامی بوده و اعضای آن تا به حال وارد مراحل تخصصی این بحث نشده‌اند.

محمدحسین استکی نماینده اصفهان هم بازدید از سایت‌های هسته‌ای و بررسی قابلیت‌های اعلام شده را از جمله مهمترین برنامه‌های در دست اقدام این کمیته عنوان کرد.

وی با بیان این‌که ارگان رسمی متولی تشکیل این کمیته نبوده است افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سعی کرد کمیته‌ای را از افراد متخصص در زمینه مسائل هسته‌ای تشکیل دهد تا اگر اظهار نظر رسمی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای ‌ایران از مجلس خواسته شد، این کمیته بتواند در این خصوص اظهار نظر کند.

وی اطلاع از پیشرفت‌های دانشمندان کشورمان در زمینه مسائل هسته‌ای و در جریان دقیق این امور بودن را هدف نهایی این کمیته عنوان کرد.

وی افزود: این کمیته قصد دارد اطلاعاتی را در خصوص میزان پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای ایران به‌طور تخصصی کسب کرده و در اختیار نمایندگان قرار دهد. در عین حال خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که قرار نبود فعالیت‌های این کمیته رسانه‌ای شود.

کد خبر 20490

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز