همشهری آنلاین: یک گزارش پژوهشی جدید نشان می‌دهد که از هر چهار تلفن هوشمندی که در جهان فروخته می‌شود، سه تای آنها سیستم عامل موبایل آندروئیدی شرکت گوگل را دارند.

به گزارش رویترز گزارش شرکت پژوهش صنعتی IDC نشان می‌دهد که فروش تلفن‌های هوشمند بر اساس سیستم آندروئیدی ساخته شده بوسیله شرکت‌های سامسونگ، اچ تی سی و سایر شرکت‌ها در سه ماهه سوم امسال دو برابر شده و به 136 میلیون واحد رسیده است. این فروش قوی، باعث شده است که سیستم آندروئید در بازار تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان به از 57.5 درصد در سال پیش به 75 درصد برسد.

سهم شرکت اپل نیز در سه ماه سوم امسال افزایش یافته است و از 13.8 درصد در سال قبل به 14.9 درصد رسیده است. تلفن هوشمند آیفون ساخت شرکت اپل با نرم‌افزار موبایل iOS کار می‌کند.

در حالیکه سیستم آندروئیدی از سیستم iOS اپل در بازار فروش جلو افتاده است، اما این جلوافتادن به علت گرفتن سهم سیستم‌های عامل رقیب بلک‌بری و سیمبین بوده است، فروش تلفن‌هایی که با این سیستم‌ها کار می‌کنند، به شدت سقوط کرده است.

به گفته تحلیل‌گران یک علت مهم رشد فروش تلفن‌های آندروئیدی، ارتباط نزدیک سیستم عامل آندروئیدی با مجموعه سرویس‌های آنلاین گوگل از جمله جستجو و نقشه‌های آنلاین است.

سهم سیستم عامل بلک‌بری در بازار در سه ماه سوم امسال از 9.5 درصد به 7.7 درصد کاهش یافته و سهم سیستم عامل سیمبین نیز از 14.6 درصد به 4.1 سقوط کرده است. شرکت نوکیا هنوز نرم‌افزار سیمبین را روی برخی از تلفن‌هایش عرضه می‌کند، اما این شرکت عمدتا در حال گرایش به سمت نرم‌افزار شرکت مایکروسافت است.

نسخه موبایل سیستم عامل مایکروسافت در سه ماهه سوم امسال 3.6 درصد بازار را به خود اختصاص داد. اما به گفته IDC به بازار آمدن سیستم عامل ویندوز فون 8 احتمالا موقعیت مایکروسافت را در این بازار به سرعت در حال رشد بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 190016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز