همشهری دیجیتال: طبق گزارش‌های شرکت گوگل مبتنى بر تعداد دستگاه هاى آندروئید، در یک دوره 14 روزه تا اول ماه آگوست، 24 درصد از کاربران آندروئید از سیستم عامل 2.3 (نان زنجبیلى) آندروئید روى دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند.

android

البته همچنان نسخه فرویو با 55.9 درصد، بیشترین سهم را از آن خود کرده است.

اگرچه پذیرش نسخه  2.3 آندروئید میان شرکت‌های کامپیوترى با سرعت نسبتا بالایى نسبت به نسخه‌های قبلى اتفاق افتاد اما به نظر می‌رسد میزان استفاده از نسخه‌های قبلى همچنان بیشتر است.

با بررسى روند استفاده از آندروئید از فوریه 2011 تا آگوست 2011، می‌توان دید که کاربران نسخه 2.3 تقریبا از ماه می 2011 شروع به استفاده از این نسخه کرده‌اند.

در حالى که کاربران فرویو تقریبا برابر میزانى است که در ماه فوریه نشان داده شده و فقط میزان استفاده از نسخه قدیمى‌تر2.1 به طور مشخصى پایین آمده است. در همین هنگام نسخه زنبور عسل آندروید خیلى خوب عمل نکرده و تنها 3.1 درصد کاربران آندروئید را آن خود کرده است.

آمار جالب دیگرى که شرکت گوگل منتشر کرده در مورد شمار کاربران آندروئید با نسبت خاص سایز/ پیکسل در صفحه نمایش است. طبق این مطالعات که در یک دوره هفت روزه تا اول آگوست جمع آورى شده، 75 درصد ازکاربرانى که به بازارآندروئید دسترسى دارند از دستگاه‌هایى با صفحه نمایش نرمال استفاده می‌کنند. منظور از نرمال، صفحه نمایش‌هایى با سایز سه تا پنج اینچ و dpi بین 180 تا dpi 280 است.

البته با توجه به محبوبیت گوشى‌هایى با صفحه نمایش چهار اینچى و وضوح تصویر 480×800 پیکسل، این آمار خیلى دور از ذهن نیست.

دومین دسته پرطرفدار، کاربران صفحه نمایش‌هایى با dpi بین 130 تا 180 dpi است که شامل صفحه نمایش‌‌هایى با سایز3.2 تا 3.5 اینچ و وضوح تصویر HVGA می‌شود.

کد خبر 146412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز