چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ادابی اعلام کرده نصب و یا به روزرسانی نرم‌افزار فلش پلیر برروی سیستم عامل اندروید امکان پذیر نخواهد بود.

flash-android

به گزارش Slashgear، نوامبر سال گذشته خبر این تصمیم شرکت ادابی منتشر شده بود. از هم اکنون نصب و به روزرسانی تمام نسخه‌های نرم‌افزار فلش برروی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید مسدود می‌شود.[آخرین نسخه سیستم عامل گوگل فاقد فلش‌پلیر است]

این تصمیم شرکت ادابی نشان می‌دهد نرم‌افزار فلش که زمانی یکی از پرطرفدارترین استانداردهای ساخت کلیپ‌های چندرسانه‌ای و طراحی وب‌سایت بود به پایان خود نزدیک می‌شود.

شرکت اپل از ابتدای تولید دستگاه‌های قابل حمل خود و ساخت سیستم عامل iOS اعلام کرده بود به هیچ وجه از نرم‌افزار فلش پشتیبانی نخواهد کرد.

شرکت مایکروسافت که به تازگی سیستم عامل ویندوز ۸ را معرفی کرده و قرار است آن را برروی تعدادی کامپیوتر تبلت روانه بازار کند، تنها از بعضی نسخه‌های محدود فلش پشتیبانی خواهد کرد.

از طرفی فن‌آوری HTML5 هر روز جایگاه بهتری بین شرکت‌های تولید کننده سیستم عامل و مرورگر اینترنت پیدا می‌کند. این فن‌آوری هم اکنون توسط بسیاری از مرورگرهای معروف به صورت پیش فرض و بدون نیاز به نصب هیچ افزونه‌ای پشتیبانی می‌شود.

کد خبر 181288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز