همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به زمان عرضه نسل جدید تبلت‌های آی‌پد (چهارشنبه 17 اسفند)، شایعات و اخبار پیرامون این محصول، سایت‌های خبری را پر کرده‌است. از طرفی یک وب‌سایت سرنخ‌هایی از ساخته شدن سیستم عامل iOS 6 بدست‌ آورده‌است.

ipad3

به گزارش Pcmag، اپل قرار است روز چهارشنبه این هفته، نسل جدید تبلت خود را عرضه کند. این تبلت تا آن‌جایی که منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند دارای نمایشگری باکیفیت‌تر و پردازشگری قوی‌تر خواهد بود.

هفته گذشته شایعاتی در اینترنت پخش شد مبنی بر اینکه قیمت این دستگاه جدید بین 70 تا 80 دلار بالا‌تر از آی‌پد 2 خواهد بود.

اما وبلاگ فن‌آوری 9to5mac می‌گوید منبع آگاهی از داخل اپل خبر از قیمت گذاری آی‌پد3 مشابه با قیمت‌های آی‌پد2 داده‌است.

در مورد زمان عرضه این محصول نیز بعضی وب‌سایت‌ها می‌گویند احتمالاً بین یک تا دو هفته بعد از رونمایی این محصول وارد بازارهای آمریکا و سپس سراسر جهان می‌شود.

از آی‌پد3 که بگذریم، وب‌سایت خبری ArsTechnica می‌گوید در بررسی فایل‌های Log سرور خود به دسترسی یک دستگاه آی‌پد برخورده که مجهز به سیستم عامل iOS6 بوده است.

در حال حاضر آخرین سیستم عامل موبایل شرکت اپل نسخه 5.0.1 است و شایعاتی نیز مبنی بر عرضه آی‌پد3 با نسخه 5.1 این سیستم عامل در فضای سایبر وجود دارد.

Arstechnica می‌گوید آدرس IP آی‌پدی که با iOS6 به این سایت دسترسی پیدا کرده متعلق به شرکت اپل است و رزولوشن این دستگاه نیز 2048 در 1536 پیکسل است. این رزولوشن همان رزولوشن احتمالی آی‌پد3 است.

ArsTechnica server Logs

تحلیل‌گران این سایت خبری معتقدند احتمال عرضه آی‌پد جدید با نسخه 6 سیستم عامل iOS کم است اما با توجه به زمان بندی عرضه نسخه‌های مختلف این سیستم عامل اپل در حال تهیه این نسخه است.

کد خبر 162556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز