همشهری آنلاین: گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تهران، عصر روزیکشنبه با برگزاری تجمعی مقابل سفارت انگلیس در تهران، نسبت به تجاوز نظامیان انگلیسی به‌حریم مرزهای آبی ایران و بیانیه اخیر شورای امنیت اعتراض کردند.

به گزارش مهر، در این تجمع که به دعوت بسیج دانشجویی و در اعتراض به تجاوز نظامیان انگلیسی به آب های کشورمان و بیانیه غیرمنطقی شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد، حاضران شعارهایی از قبیل "مرگ بر انگلیس"، "دانشجو بیدار است"، " این آخرین‌ هشدار  است"، "خمینی شاهد باش  ما اعتراص کردیم "، "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد  ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد" و "سفیر روباه پیر اخراج باید گردد" سر دادند.

نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در اطراف سفارت انگلیس و میدان فردوسی حضور داشت و نمایندگان شبکه های خبری داخلی و خارجی هم برای پوشش این تجمع اعتراص آمیز در اطراف سفارت حضور یافته بودند.

دانشجویان همچنین علاوه بر پرچم ایران، پارچه نوشته هایی را در اعتراض به موضع‌گیری‌های تونی بلر نخست وزیر و دیگر مسئولان این کشور در خصوص بازداشت 15 ملوان این کشور و حمله نیروهای این کشور به سرکنسولگری ایران در بصره، با خود حمل می‌کردند.

بر این پلاکاردها نوشته شده بود: " ژانرال های آمریکایی را خوراک ماهیان خلیج فارس می‌کنیم"، "ما علم داران خمینی اسرائیل را از صحنه روزگار محو می کنیم"، "شهادت طلبی مردم ایران مشت محکمی بر دهان هرز حیله گر انگلیس"، "سفیران کشورهای اروپایی سازشکار را از ایران اخراج کنید"،" بوش جنایت می‌ کند، بلر حمایت می ‌کند"، " مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر انگلیس منادیان دروغین صلح در دنیا"، " دانشجوی مسلمان به پا خیز، به پا خیز"،  "تحریم ‌مان کنید، دنیا نبوغ جوان ایرانی را درک کند"، " یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، " ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد"، سفیر انگلیس را از ایران اخراج کنید".

در این مراسم چند تن از اعضای بسیجی دانشجویی دانشگاه های مختلف تهران، به ایراد سخنرانی و محکومیت اقدامات دولت انگلیس پرداختند.

ابراهیمی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: ایران 86، ایران سال 56 نیست که سفیر این سفارتخانه برای حضور در ایران حق توحش بگیرد.

وی افزود: امروز 28 سال است که ملت ایران برسر آرمان جمهوری اسلامی ایستاده و بیداری اسلامی در سراسر عالم فراگیر شده است.

ابراهیمیان عضو شورای تبیین بسیج دانشجویی دیگر سخنران این تجمع بود. وی گفت: امروز قدرتهای جهانی در برابر انقلاب اسلامی به استیصال افتاده اند.

وی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در مشهد گفت امروز لحن رهبر انقلاب عوض شده و جمعیتی که امروز این جاست قطره ای از جمعیت ایران است.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه حزب الله مربوط به حزب الله لبنان نیست، خطاب به کشورهای غربی گفت: شما که در مقابل حزب الله لبنان توان مقابله نداشتید امروز اگر بخواهید چشم طمعی به گوشه ای از ایران داشته باشید، توله ناخلف شما (اسرائیل)، زیر پای فرزندان خمینی (ره) له خواهد شد.

وی به دولت انگلیس توصیه کرد: به خاطر تجاوز به آب های ایران از ملت ایران عذر خواهی کنید و سربازان خود را از خلیج فارس خارج کنید.

مهدی بلوکات سخنران دیگر این تجمع در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: ما حرف های خود را 20 فروردین که روز ملی شدن انرژی هسته ای است می زنیم.

تجمع کنندگان بعد از پایان رسمی تجمع با شعارهای "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سعی کردند به درب اصلی سفارت نزدیک شوند که با ممانعت ماموران و گارد انتظامی مواجه شدند.

بنا بر این گزارش، جوانان و دانشجویان تجمع کننده در مقابل سفارت انگلیس در اعتراص به تجاوز نظامیان انگلیسی به آب های سرزمینی ایران، در پایان قطعنامه ای در چهار بند صادر کردند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما دانشجویان ایران ضمن قدردانی از مرزداران غیور کشور به دولتمردان انگلیسی هشدار می دهیم از هیاهو و غوغاسالاری و جنگ روانی جلوگیری کنند و باید در جوامع جهانی متعهد و متضمن شوند تا دیگر به حریم جمهوری اسلامی ایران تجاوز نکنند.

دانشجویان همچنین در این قطعنامه تعطیلی سفارتخانه انگلیس در خیابان استانبول تهران را کمترین خواسته جدی خود اعلام کردند.

گفتنی است، برای اولین بار سه ردیف گارد ویژه و استفاده از داربست هایی که با تور سیمی پوشیده شده بود، برای حفاظت از سفارت انگلیس بکار گرفته شده بود.

کد خبر 18562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز