همشهری آنلاین: معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آزادی نظامیان انگلیسی منوط به عذرخواهی رسمی و تضمین عدم تکرار تجاوز از سوی نظامیان انگلیسی است.

سردار افشار در گفتگو با مهر افزود: رفتار نادرست لندن‌نشینان موجب تعلیق و بلاتکلیفی وضعیت نظامی زن انگلیسی متجاوز به آب‌های ساحلی کشورمان شد که قرار بود آزاد شود.

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب اظهار داشت: تصمیم برای آزاد کردن نظامی زن انگلیسی متجاوز به آب‌های ساحلی جمهوری اسلامی بر اساس موازین اسلامی و انسانی اتخاذ شده است.

وی افزود: هنگامی که این نظامی انگلیسی که به تجاوز به حریم دریایی کشورمان اعتراف و اظهار ندامت و پشیمانی کرد، مسئولان امر تصمیم به آزادی او گرفتند، اما انگلیسی‌ها به جای تقدیر از این حرکت انسان دوستانه، تهدید و خط و نشان کشیدن را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار افشار متذکر شد: ایران با تهدید و فرافکنی از حقوق مسلم خود نمی‌گذرد و اتخاذ تصمیم آزاد کردن یکی از نظامیان انگلیسی که زن است، مبتنی بر هراس از بیگانگان نبوده و ریشه در آموزه‌های دینی ملت ایران داشته است که تبلیغات و جنگ روانی لندن‌نشینان، آن را با مشکل مواجه کرده‌است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری با کارشناسان انگلیسی برای روشن شدن موضوع تجاوز 15 نظامی آن کشور به آب‌های ساحلی کشورمان خبر داد و گفت که در صورت ضرورت اسناد موجود در این زمینه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 18452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز