شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در اجتماع‌ گروهی‌ از اعضای‌ کاروان‌های‌ راهیان‌ نور در حسینیه‌ پادگان‌ دو کوهه‌ سخنرانی‌ کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر احمدی‌ نژاد در جمع این‌ کاروان‌ها که‌ در دوکوهه‌ گرد آمده‌ بودند با اشاره‌ به‌ بازداشت‌ نظامیان‌ انگلیسی‌ که‌ به‌ آب‌های‌ سرزمینی‌ ایران‌ تجاوز کرده‌اند گفت‌‌‌: در پی‌ این‌ ماجرا مستکبران‌ به‌ جای‌ استحضار شرمندگی‌ و پوزش‌‌خواهی‌ از ملت‌ ایران‌ شروع‌ به‌ فریاد زدن‌ و طلب‌کاری‌ از این‌ ملت‌ بزرگ‌ کرده‌اند و این‌ همان‌ روحیه‌ای‌است‌ که‌ ‌300‌ سال‌ جهان‌ را به‌ آتش‌ کشیده‌است.

وی‌ به‌ عملکرد قدرت‌های‌ سلطه‌گر در مناطق‌ مختلف‌ جهان‌ به‌ ویژه‌ آفریقا و آسیا اشاره‌ کرد و یادآور شد:‌‌ این‌ قدرت‌ها پس‌ از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ به‌ عنوان‌ کشورهای‌ پیروز با تشکیل‌ نهادها و سازمان‌هایی‌ بین‌المللی‌ کوشیدند بیش‌ از پیش‌ بر ملت‌های‌ جهان‌ سلطه‌ یابند و ثروت‌ آنان‌ را چپاول‌ کنند.

احمدی‌نژاد ادامه‌ داد:‌‌ این‌ قدرت‌ها حتی‌ قوانین‌ و معاهداتی‌ را که‌ خود وضع کرده‌اند نقض‌ و به‌ آن‌ بی‌توجهی‌ می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح‌ کرد:‌‌ این‌ در حالی‌است‌ که‌ پیام‌ مرزداران‌ غیور ایران‌ اسلامی‌ و ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ پیام‌ دوستی‌، صلح، عدالت‌ و محبت‌ و برادری‌است‌ و صد البته‌ این‌ صلح‌ ‌ برادری‌ و امنیت‌ فقط بر اساس‌ عدالت‌ و پیروی‌ از تعالیم‌ انبیای الهی‌ امکان‌پذیر است‌.

وی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ چهار سال‌ اشغال‌ عراق‌ تأکید کرد:‌‌ اشغالگران‌ عراق‌ به‌ دروغ‌ و با شعار سرنگونی‌ دیکتاتور و یافتن‌ سلاح‌های‌ کشتار جمعی‌ این‌ کشور را اشغال‌ کردند با اینکه‌ هیچ‌ سلاح‌ کشتار جمعی‌ یافت‌ نشد و دیکتاتور هم‌ سرنگون‌ شد، همچنان‌ به‌ اشغال‌ این‌ کشور ادامه‌ می‌دهند و مهم‌ترین‌ عامل‌ ناامنی‌ و قتل‌ عام‌ مردم‌ بیگناه‌ در عراق‌ هستند.

احمدی‌ نژاد یادآور شد‌‌ اشغالگران‌ امروز با توطئه‌های‌ گوناگون‌ ایجاد اختلاف‌ میان‌ شیعه‌ و سنی‌ می‌کوشند تفرقه‌افکنی‌ ایجاد کنند و بر ملت‌ عراق‌ حکومت‌ کنند.

رئیس‌جمهور تصریح‌ کرد‌‌ امروز همه‌ مکاتب‌ دست‌ ساخته‌ بشر از جمله‌ مارکسیسم‌ و لیبرالیسم‌ به‌ بن‌ بست‌ رسیده‌ اند و حرف‌ تازه‌ای‌ برای‌ بشریت‌ ندارند در حالیکه‌ انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ ادامه‌ دهنده‌ راه‌ انبیاست‌ می‌ خواهد الگوی‌ زندگی‌ سعادتمندانه‌ را به‌ بشریت‌ عرضه‌ کند و اسلام‌ ناب‌ محمدی‌ را به‌ جامعه‌ امروز بشناساند.

احمدی‌نژاد شهدا و جانبازان‌ را پیشتازان‌ این‌ حرکت‌ مقدس‌ دانست‌ و گفت:‌‌ آثار حرکت‌ فداکارانه‌ شهدا و جانبازان‌ در جامعه‌ بشری‌ امروز کاملا مشهود و ملموس‌ است.

رئیس‌جمهور با مقایسه‌ عملکرد قدرت‌های‌ استکباری‌ و سلطه‌گرانه‌ با ملت‌ موحد ایران‌ گفت‌‌‌: مستکبران‌ و زورگویان‌ برای‌ فروش‌ سلاح‌ و تسلط بر منابع ملتها جنگ‌ به‌ راه‌ می‌اندازند تا سلاح‌ بفروشند و فقر و فلاکت‌ را بر جهان‌ تحمیل‌ کنند اما ملت‌ ایران‌ پرچمدار نور و ایمان‌ و عدالت‌ است‌ و از دامن‌ این‌ سرزمین‌ مردان‌ بزرگی‌ به‌ پا خواسته‌اند که‌ پرچمدار نجات‌ بشریت‌ شده‌اند.

کد خبر 18540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز