همشهری آنلاین: روسیه در مناقشه ایجاد شده بر سر دستگیر شدن 15 نظامی انگلیسی خواستار انجام تحقیقات از سوی سازمان ملل شد.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، بدین ترتیب باید مشخص شود که نیروهای انگلیسی دقیقاً در کجا دستگیر شده‌اند.

الکساندر یاکوونکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با آنتونی برنتون، سفیر انگلیس در مسکو به این توافق رسید که باید درباره این حادثه تحقیقاتی انجام گیرد. به گفته وی، سازمان ملل باید در سریع‌ترین زمان ممکن گزارش مستقل را در این باره تهیه کند.

انگلیس مدعی است که سربازانش در زمان دستگیر شدن در آب‌های عراقی بوده‌اند. این در حالی است که ایران تأکید می‌کند این نظامیان به آب‌های سرزمینی‌اش تجاوز کرده‌اند.

برنتون پس از این دیدار گفت انگلیس بر روی روابط خوب روسیه با ایران حساب می‌کند و افزود: من امیدوارم این ارتباطات بتواند به آزادی خدمه نیروی دریایی ما منجر شود.

روسیه روز پنجشنبه از محکومیت شدید ایران در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرده بود. شورای امنیت در آن نشست فقط سخن از "حل سریع مناقشه و آزادی سربازان" به میان آورد.

در همین حال وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه 30 ماریس(10 فروردین) بر سر قطعنامه‌ای به توافق رسیدند که خواستار آزادی "سریع و بی‌قید و شرط" این نظامیان انگلیسی شده‌است.

کد خبر 18530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز