همشهری آنلاین: اطلاعات موجود در دستگاه کمک ناوبری (GPS) نظامیان انگلیسی، ورود و توقف آنان را در آب‌های سرزمینی ایران اثبات می کند.

فرمانده پایگاه مرزبانی دریایی اروند با ارائه اطلاعات ثبت شده در جی پی اس بدست آمده از نظامیان انگلیسی اعلام کرد: دستگاه کمک ناوبری نظامیان انگلیسی نشان می‌دهد نقطه‌ای که دو فروند قایق انگلیسی در آن توقف کرده بودند حدود 450 متر در داخل آبهای ایران قرار دارد.

سرهنگ ستاره افزود: نقطه توقف این دو قایق نظامی انگلیس با خط تالوگ (مرز بین‌المللی ایران و عراق در اروندرود) فاصله کاملاً مشخصی دارد و این واقعیت با وجود سخنان و تلاش‌های انگلیسی‌ها قابل انکار نیست.

فرمانده پایگاه مرزبانی دریایی اروند با استناد به اطلاعات دستگاه GPS به دست آمده از نظامیان انگلیسی افزود: بازخوانی اطلاعات موجود در این دستگاه نشان می‌دهد نظامیان انگلیسی قبلاً نیز به پنج نقطه آب‌های سرزمینی ایران تعرض کرده‌اند که در نهایت در روز سوم فروردین امسال برابر با 23 مارس 2007 به دست یگان‌های گشتی ایران در منطقه توقیف شدند.

جی پی اس دستگاهی‌است که با کمک سیستم موقعیت‌یاب جهانی کار می‌کند و موقعیت جغرافیایی و مکانی هر شیء متحرک (از جمله شناورهای دریایی) را در هر لحظه مشخص و ثبت می‌کند که این اطلاعات قابل تغییر نیست.

کد خبر 18458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز