معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح درباره دستگیری 15 نظامی انگلیسی در آب‌های اروندرود گفت: مدارک مستدل و مستندی درباره حضور این نیروها در محدوده آب‌های ایران داریم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار افشار ادعای رسانه‌های خارجی را مبنی بر اینکه این نظامیان در خارج از محدوده آبی ایران دستگیر شده‌اند، رد کرد و افزود: بازداشت‌شدگان نیز درباره اینکه در آب‌های ایران دستگیر شده‌اند، اعترافاتی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ورود غیر قانونی انگلیسی‌ها و یا نظامیان دیگر کشورها به آب‌های ایران پیش از این نیز صورت می‌گرفته، گفت: در این موارد با تذکرات مرزبانان ایران آنها خارج می‌شدند اما در مورد روز جمعه، این 15 نظامی انگلیسی به تذکرات ما هیچ توجهی نکردند.

سردار افشار بر هوشیاری مرزبانان ایران تأکید کرد و افزود: این گونه اتفاقات توانمندی‌های ما را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح درباره وضع بازداشت‌شدگان گفت: بازجویی از این گروه همچنان ادامه دارد و آنها کاملاً سالم هستند.

در پی ورود غیر قانونی گروهی از نظامیان نیروی دریایی انگلیس به آب‌های سرزمینی ایران در اروند رود، کاردار انگلیس در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی اعلام شد.

کد خبر 18256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز