همشهری آنلاین: ایران قصد دارد تنها سرباز زن که به همراه 14 همقطارش از سوی نیروهای ایرانی در اروندرود دستگیر شده است را حداکثر تا روز جمعه30 مارس(دهم فروردین) آزاد کند.

براساس گزارش روزنامه زود دویچه سایتونگ، شبکه خبری سی.ان.ان ترک امروز (چهارشنبه 8 فروردین) به نقل از منوچهر متکی، وزیر امور خارجه که در حاشیه اجلاس سران اتحادیه عرب در ریاض سخن می‌گفت، اعلام کرد: این سرباز زن امروز یا فردا آزاد می‌شود.

پیش از این مارگارت بکت، وزیر امور خارجه انگلیس به مجلس عوام انگلیس اعلام کرده بود که هیچ کس نباید در خصوص جدی بودن اوضاع تردید کند. 15 سرباز انگلیسی روز جمعه در اروند رود دستگیر شده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس پیش از این تصاویری ماهواره‌ای را ارایه کرده است که مدعی است نشانگر محل توقف ملوانان انگلیس در هنگامی است که نیروهای ایرانی آنها را دستگیر کرده‌اند. انگلیس مدعی است این افراد در آب‌های عراق دستگیر شده‌اند.

این وزارت خانه ادعا کرد دستگیر شدن این سربازان در 3.15 کیلومتری داخل آب‌های عراقی رخ داد است. آدمیرال چارلز استایل مدعی شد: اقدام نیروهای امنیتی ایران غیرقانونی و اشتباه است.

این در حالی است که ایران این بریتانیایی‌ها را متهم کرده است به آب‌های سرزمینی‌اش نفوذ کرده بودند.

ارسال نشانه‌هایی از حسن نیت از سوی ایران در حالی انجام می‌شود که انگلیس اعلام کرده قصد دارد تا زمان آزادی سربازان بریتانیایی دستگیر شده، همه مذاکرات دوجانبه با ایران را به حال تعلیق در آورد.

کد خبر 18405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز