همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد، در بدو ورود به تهران با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و عرصه بین‌الملل گفت: ایران می‌تواند نقش مهمی به عنوان میان جی‌ در حل مسائل منطقه داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بان‌کی‌مون در جمع خبرنگاران با تشکر از مهمان‌نوازی ایرانیان و با اشاره به سفر قبلی خود به تهران گفت: از آن سفر خاطرات خیلی خوبی دارم، اکنون خوشحال هستم که به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد در ایران حضور پیدا کردم.

وی افزود: امیدوارم که صحبت‌های سازنده‌ایی با مسئولان ارشد جمهوری اسلامی داشته باشم.

وی با بیان این‌که می‌خواهم در مورد تاریخ و فرهنگ ایران بیشتر بدانم، افزود: می‌خواهم از دولت ایران تشکر کنم، ایران نقش مهمی با عنوان میانجیگر در منطقه می‌‌تواند برای تمام حل بحران‌ها داشته باشد.

دبیر کل سازمان ملل بار دیگر با تاکید نقش سازنده ایران در عرصه بین‌الملل و منطقه، گفت: در این سفر با مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار می‌کنم.

لازم به ذکر است، دبیرکل سازمان ملل دقایقی پیش با استقبال علی لاریجانی رییس مجلس شورای سلامی، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،‌ محمد صادق و محمد آشوری از اعضای هیات رییسه و عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی و همچنین قشقاوی معاون امور کنسولی وزیر امور خارجه و خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد ساختمان مشروطه مجلس شد.

اکنون دیدار و گفت‌وگوی لاریجانی با بان‌کی‌مون در حال انجام است.

این اولین ملاقات رسمی بان‌کی‌مون در بدو ورود به ایران با مقامات جمهوری اسلامی می‌باشد. بعد از این دیدار قرار است بان‌‌کی‌مون در ضیافت ناهار علی لاریجانی شرکت کند.

 

 

کد خبر 182828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز