همشهری‌آنلاین: معاون وزیر خارجه سابق مصر گفت که مرسی در دیدار با وی تاکید کرد که ایران کشوری تعیین‌کننده در مسائل منطقه‌ای و بویژه در موضوع سوریه است و سفر به ایران در جهت منافع ملی مصر صورت می‌گیرد.

فارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه الحیات نوشت: «عبدالله الاشعل» معاون وزیر خارجه سابق مصر روز گذشته و در آستانه سفر «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر به ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

الاشعل گفت که مرسی در سخنانی پیش از سفر به تهران به وی تاکید کرده است که مخالف از سرگیری روابط با تهران نیست.

الاشعل در ادامه گفت که مرسی به وی گفته است: با این حال هم اکنون آنچه اهمیت دارد، برداشتن گامی ثمربخش برای حل بحران سوریه است.

معاون سابق وزیر خارجه مصر گفت: مرسی در این دیدار تاکید کرده است که ایران کشوری تعیین‌کننده در مسائل منطقه‌ای و بویژه در موضوع سوریه است و از سرگیری روابط دو کشور در حال حاضر منوط به حل این بحران است.

الاشعل همچنین گفت: رئیس جمهوری مصر گفته است که سفر وی به ایران در جهت منافع ملی مصر صورت می‌گیرد و او در روابط خود با تهران به مواضع‌ کشورهای دیگر توجه نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، مرسی به این ترتیب به انتقادات وزارت خارجه آمریکا از وی به دلیل سفرش به تهران اشاره کرد.

الاشعل در ادامه سخنان خود گفت: مرسی با ابراز تمایل در برقراری رابطه با ایران و ازسرگیری روابط تهران - قاهره شرایط کنونی حاکم بر منطقه و تغییر و تحولات جاری در منطقه از جمله بحران سوریه را از جمله موانع موقت پیش روی از سرگیری این روابط در شرایط کنونی می‌داند و ابراز امیدواری کرده که با از بین رفتن این موانع روابط دو کشور نیز به شکل عادی خود بازگردد.

کد خبر 182401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز