همشهری آنلاین: نشست روز دوم وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دقایقی قبل در سالن همایش های صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، دومین نشست وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد امروز صبح در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز شد.

قرار بود که 25 وزیر و معاون وزیر در روز دوم به سخنرانی بپردازند که براساس گفته رامین مهمانپرست، این تعداد به دلیل استقبال هیأت‎های خارجی به 45 درخواست سخنرانی افزایش یافت.

مهمانپرست با توجه به افزایش تعداد سخنرانان گفت: اگر تعداد درخواست ها در حد 25 سخنرانی باقی می ماند ممکن بود جلسه روز دوم وزیران خارجه تا ظهر پایان یابد اما با افزایش درخواست ها نشست امروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل خواهد شد. این نشست حدودا ساعت 18 بعد از ظهر پایان می یابد.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: تاکنون 55 وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس وارد تهران شده اند و از آنجا که 20 وزیر دیگر هیأت‌هایی که در سطح سران کشورها است را همراهی می کنند می توان گفت حدود 70 وزیر امور خارجه در اجلاس تهران شرکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ظرف امروز اکثر هیات ها در سطح سران وارد تهران می شوند و بالای 40 هیأت امروز تا آخر وقت به تهران خواهند آمد.

در نشست دیروز وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد، پیش نویس بیانیه تنظیم شده در نشست کارشناسان به تصویب وزیران خارجه رسید و برای ارائه در نشست سران جنبش عدم که پنجشنبه و جمعه در تهران برگزار می شود آماده شد.

 

کد خبر 182795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز