همشهری آنلاین: برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان از سوی مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش تشریح شد.

قرآن

محمد بنیادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های مختلف قرآنی برای اجرا در مدارس و مناطق آموزش و پرورش کشور همزمان با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دستورالعمل اجرای برنامه‌های قرآنی از سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شده و برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان براساس این دستورالعمل اجرا خواهد شد.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: برنامه‌هایی که برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده در 10 هزار مدرسه قرآن و ادارات آموزش و پرورش استان‌ها اجرا می‌شود و تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در کتاب «نسیم مهر» که به استان‌ها ارسال شده، تشریح شده است.

وی نخستین اقدام برای استقبال از ماه مبارک رمضان را غبارروبی مساجد و نمازخانه‌های ادارات آموزش و پرورش دانست و گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، فضای نمازخانه‌ها در ادارات آموزش و پرورش تجهیز و به اشعار و ادعیه متناسب با ماه مبارک رمضان زیبنده خواهد شد.

بنیادی در مورد سایر برنامه‌هایی که برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده، گفت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در ادارات آموزش و پرورش استان‌ها همراه با برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای آغاز می‌شود و همزمان با این ماه مبارک برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تدبر در قرآن و هم‌چنین جلسات ختم قرآن به همراه ضیافت افطار نیز مورد توجه ادارات آموزش و پرورش استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در 10 هزار مدرسه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان ادامه داد، بهره‌مندی از برنامه‌های صدا و سیما از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان است که براین اساس فضایی را ایجاد کرده‌ایم تا دانش‌آموزان از برنامه «درس‌هایی از قرآن» حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بهره کافی را برده و در مسابقات مربوط به این برنامه تلویزیونی نیز شرکت کنند.

بنیادی در این بخش از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش‌های قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان ادامه داد: در این همایش‌ها که در هر یک از استان‌ها به صورت مجزا برگزار خواهد شد علاوه بر حضور فعال دانش‌آموزان حافظ و قاری قرآن، 25 هزار مداح دانش‌‌آموز که در 32 استان کشور حضور دارند، نیز گردهم می‌آیند و به اجرای برنامه‌هایی متناسب با فضای معنوی ماه مبارک رمضان می‌پردازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی با اشاره به حضور گسترده دانش‌آموزان نخبه قرآنی در مساجد و زیارت‌گاه‌ها همزمان با ماه رمضان، اظهار کرد: بیش از 5 میلیون دانش‌آموز حافظ و قاری قرآن که تاکنون فعالیت‌های قرآنی متعددی در آموزش و پرورش و مدارس داشته‌اند همزمان با ماه رمضان در مساجد و امامزادگان حضور داشته و به عنوان مکبر، قاری قرآن و ... به فعالیت می‌پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری استمرار فعالیت 10 هزار مدرسه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: همزمان با ماه رمضان بالغ بر هزار همایش قرآن از سوی 10 هزار مدرسه قرآنی پیش‌بینی و اجرا خواهد شد که دانش‌آموزان سایر مدارس قرآنی و معلمان نیز در این همایش‌های بزرگ قرآنی شرکت می‌کنند.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در پایان به برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در مدارس قرآن و مناطق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه‌ها که در طول ماه مبارک رمضان فعال خواهند بود، کتاب‌ها، نرم‌افزارها و سایر محصولات قرآنی ارائه خواهد شد تا مورد استفاده دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌های آنان قرار گیرد.

کد خبر 177670
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز