سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام نجفی روحانی با تفکیک جریان وهابیت از اهل سنت عنوان کرد: وهابیت یک جریان ساختگی از سوی استکبار است و باید با اهل سنت که جمعیت زیادی هستند، وحدت و همبستگی داشته باشیم.

دین

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به مدینه منوره، حجت‌الاسلام نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره عصر روز گذشته 22 خرداد، در دیدار با جمعی از شیعیان پاکستان که برای انجام عمره در مدینه حضور دارند، گفت: از جمله نعمت‌های خداوند مکتب اهل‌بیت(ع) است که از همه مکاتب برتر است.

وی افزود: اسلام اصیل مکتب اهل‌بیت است که فردی بی‌نظیری مثل مقام معظم رهبری، رهبر این مکتب است و این نعمت بزرگی برای ملت ایران و مسلمانان است.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی اظهار کرد: در میان عالمان آیت‌الله بالاترین جایگاه را دارد، وقتی یک آیت‌الله به منصب رهبری می‌رسد حکم او نافذ می‌شود و به عنوان حاکم اسلامی بالاترین جایگاه را پیدا می‌کند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره عنوان کرد: در میان روحانیت عناوینی چون ثقة‌الاسلام به معنای مورد اعتماد اسلام، حجت‌الاسلام به معنای حجت اسلام و آیت‌الله به معنای نشانه خداوند است.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی افزود: در این سرزمین به پیام‌هایی که پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و صدیقه طاهره(س) دارند باید توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به این حدیث امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «کونو لنا زینا و لا تکون علینا شینا» گفت: شیعیان باید موجب سرافرازی معصومین باشند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی با ذکر اینکه رفتار و گفتار ما باید نشانگر اهل بیت باشد، گفت: با وقار و منطق و آرامش در مسجدالنبی و خانه خدا حضور پیدا کنید، وقتی وارد حرم پیامبر و قبرستان بقیع می‌شوید، معصومین شما را می‌بینند و پاسخ سلام شما را می‌دهند لذا باید از روی خلوص سلام عرض کرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با توصیه به زائران پاکستانی افزود: در حرم پیامبر قرآن خواندن و شرکت در نماز جماعت ثواب فراوانی دارد.

وی با تفکیک جریان وهابیت از اهل سنت عنوان کرد: وهابیت یک جریان ساختگی از سوی استکبار است و باید با اهل سنت که جمعیت زیادی هستند، وحدت و همبستگی داشته باشیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با بیان اینکه باید دشمنان اصلی را شناخت، افزود: مقام معظم رهبری همیشه تاکید دارند که مسلمان‌ها ید واحده باشند تا دربرابر رژیم صهیونیستی و آمریکا بایستند زیرا آنها دشمن اصلی دنیای اسلام هستند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی با اشاره به تلاش پیامبر(ص) برای ایجاد وحدت عنوان کرد: پیامبر اکرم در این سرزمین میان اوس و خزرج وحدت ایجاد کردند و جامعه مسلمین به اقتدار دست پیدا کرد، لذا فرصتی فراهم شد تا به امپراطوری های بزرگ آن زمان پیامبر نامه نوشتند و آنها را دعوت به اسلام کردند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با ذکر اینکه در مکه چند عمل ارزش زیادی دارد، اظهار داشت: در خانه خدا طواف مستحبی برای آشنایان، نماز برای پدر و مادر و خویشاوندان، ختم قرآن و تلاوت قرآن، نماز خواندن با سجده‌های طولانی‌تر، نگاه کردن به کعبه و خواستن حوائج از خدا از جمله اعمال مستحب است.

وی با اشاره به اهمیت توبه قبل از ورود به خانه خدا افزود: در کنار ستون توبه دل را شستشو دهید و با دل پاک وارد خانه خدا شوید، وقتی محرم می‌شوید و به محضر خدا می‌رسید، مشکلات خود را با خدا در میان بگذارید.

در این دیدار صمیمی برخی از شیعیان پاکستان در خصوص وضعیت شیعیان پاکستان و علاقه فراوان خود به زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) سخن گفتند.

کد خبر 173809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز