همشهری آنلاین: "مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون"رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا قصد ندارد تحریم نفتی ایران را که از اول ژوئیه اعتبار پیدا خواهد کرد، لغو کند.

وی در بروکسل به خبرنگاران گفت:" ما تحریم های خود را نه بر اساس حرف بلکه بر اساس عمل تغییر می دهیم و به این دلیل تحریم های ما از روز اول ژوئیه اعمال خواهند شد".

یادآور می شود وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه 23 ژانویه گذشته در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند. در نظر است کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اول ژوئیه سال 2012 میلادی واردات نفت خود از ایران را بطور کامل متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم نفتی و اعمال تحریم های مالی علیه بانک مرکزی ایران همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ایران را برقرار کرده است. این تحریم ها بخاطر آن اعمال می شود که به عقیده اتحادیه اروپا، ایران تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته ای این کشور را بطور کامل اجرا نمی کند. این درحالی است که ایران همواره اعلام کرده است که برنامه هسته ای آن کشور صلح آمیز و منطبق با موازین بین المللی استۀ

کد خبر 171978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز